۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۴۰
مک ایر:
سفیر بریتانیا در تهران عنوان کرد که رویکرد کشورش در قبال ایران تغییری نکرده و بریتانیا با ایران برای کاهش تنش‌ها و پشتیبانی از برجام همکاری خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، «راب مک ایر» سفیر بریتانیا در تهران امروز (سه‌شنبه) با انتشار تصویری در صفحه توئیترش در خصوص آمادگی این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس نوشت: «وزیر امور خارجه بریتانیا تاکید کرده است که رویکرد بریتانیا نسبت به ایران تغییری نکرده است و اینکه با ایران برای کاهش تنش‌ها و پشتیبانی از برجام همکاری خواهد کرد.»

 

 

وزارت خارجه انگلیس دیروز دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اعلام کرده به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست. 

«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس هم گفته دولت این کشور با نیروی دریایی آمریکا جهت تأمین امنیت کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز همکاری خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز (دوشنبه) 14 مرداد در نشستی خبری  در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر اینکه ایران در چه شرایطی نفتکش استنا ایمپرو را رفع توقیف خواهد کرد و اینکه آیا فکر می‌کنید ممکن است باعث درگیری نظامی شود اگر ائتلاف نظامی بین‌المللی در خلیج فارس ایجاد شود؟ گفت: ائتلاف بین‌المللی برای چه می‌خواهد شکل بگیرد؟ آمریکا مسؤول تنش در خلیج فارس و دنیاست. کسی که آتش افروز است نمی‌‌تواند آتش نشان باشد. آمریکا آتش افروز است و کافی است آتش افروزیش را متوقف کند همه چیز خوب می‌شود. آمریکا هر وقت به خلیج فارس آمده جز خشونت و جنگ و آدمکشی نتیجه‌ای به بار نیاورده است.

وزیر خارجه تصریح کرد: ایران معتقد است که اقدام انگلیس در جبل طارق راهزنی دریایی است. هیچ منطقی نداشته و توجیه اینکه این تحریم اتحادیه اروپاست هیچ مبنایی ندارد چون اتحادیه اروپا از ابتدا با تحریم‌های فرامرزی مخالف بوده است. اگر تحریمی وجود داشته برای اعضای اتحادیه اروپاست.

ظریف ادامه داد: از ابتدا هم گفته بودیم و گرچه به انگلیس هیچ ارتباطی ندارد، این کشتی به سمت جایی که تحریم کرده بودند نمی‌رفته است. آنچه دولت انگلیس انجام داده، همدستی با تروریسم اقتصادی آمریکاست و در این هیچ شکی نیست و یک راهزنی دریایی است و آمریکا برای محروم کردن مردم ایران از داشتن منابع خارجی برای حفظ اقتصاد داخلی این اقدامات را صورت داده است که انشاءالله به تدریج نیاز به منافع نفتی کمتر شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تا امروز از بالای 50 درصد به نزدیک 30 درصد و انشاءالله در بوجه امسال حتی پایین‌تر هم خواهیم رسید.

وی گفت: این منابع نفتی برای این است که غذا و داروی مردم تامین شود و آمریکا مانع از رسیدن دارو و غذا به مردم ایران می‌شود و انگلیس با آمریکا در این زمینه همراهی کرده ولذا انگلیس شریک تروریسم اقتصادی آمریکاست و این کار تبعات و عواقبی دارد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر