۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۳۴
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری عنوان کرد
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مقابله با تهدیدهای سایبری، با وجود تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی و زیرساختی، در بخش پدافند غیرعامل مطلوب نیست.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی افزود: تاکنون اقدام‌های قابل توجهی برای مصون‌سازی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مقابله با تهدیدهای سایبری انجام شد اما برای تکمیل این طرح ها به زمان نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: براساس بند ج تبصره ۲۲ بودجه سال ۹۸ دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از اعتبارهای تملک دارایی خود را برای اجرای طرح‌های پدافندغیرعامل تخصیص دهند.

وی ادامه داد: بر اساس بند ز تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۶ دست‌کم ۳۲ میلیارد ریال از محل تخصیص یک درصد از اعتبارهای تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی برای نصب دیزل برق مولد در ۶۵ اداره دولتی استان سمنان هزینه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: ۹۰ دستگاه اجرایی در استان وجود دارد که ۲۵ دستگاه از این تعداد برای نصب دیزل برق مولد تاکنون اقدام نکردند.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر