۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۷۲
کارشناس نظامی اسرائیلی مدعی شد
ژنرال «نیتزان نوریل» مدعی شد در یک سال آینده، یا در مورد برنامه هسته‌ای ایران توافقی دیپلماتیک صورت می‌گیرد و یا اینکه تاسیسات هسته‌ای ایران هدف حمله قرار می‌گیرد.
به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» یک کارشناس نظامی اسرائیلی مدعی شد که احتمالا در دوازده ماه آینده یا شاهد توافقی دیپلماتیک در مورد برنامه هسته‌ای ایران خواهیم بود، یا اینکه تاسیسات هسته‌ای ایران هدف حمله قرار می‌گیرد.

ژنرال «نیتزان نوریل» عضو تیم تحقیقاتی موسسه بین‌المللی ضدتروریسم که روز یکشنبه در نشستی با موضوع تروریسم صحبت می‌کرد، گفت: ارزیابی‌ من این است که سال پیشرو نقطع عطفی در تلاش‌های جامعه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌آید. در این سال یا اقدام نظامی صورت می‌گیرد، یا اینکه توافقی با ایران حاصل می‌شود.

وی افزود: امسال نمی‌تواند خالی از رخدادهایی که اوضاع را تغییر دهد، سپری شود.

این چندمین بار است که صهیونیست‌ها ادعایی مشابه را مطرح می‌کنند و ضرب‌العجلی 6 ماهه یا یکساله برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تعیین می‌کنند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دهه 1990 هم گفته بود ایران تنها چند سال با سلاح هسته‌ای فاصله دارد و باید از تحقق این موضوع جلوگیری کرد.

تهدیدات مکرر مقامات اسرائیلی موجب شد تا «گری سیک» عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا چندی قبل نتانیاهو و دیگر سیاستمداران اسرائیلی را «چوپان دروغگو» بخواند و بگوید اسرائیلی‌ها دو دهه است که مدام می‌گویند ایران 3 تا 5 سال آینده به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر