۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۶۳
سرپرست فرمانداری شهرستان بانه بر تسریع در فرآیند اشتغالزایی و رونق تولیدات محلی این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، محمد امین‌زاده شامگاه شنبه در نشست جمع‌بندی نظرات کمیته کارشناسی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بانه، با اشاره به موضوعات مورد بحث در همایش فرمانداران استان در سنندج، توجه جدی به رفع موانع تولید، تقویت زیرساخت‌های تولیدی و توجه ویژه به بخش کشاورزی و تولید محصولات جدید را مورد تاکید استاندار کردستان و معاونین استانداری در نشست یاد شده ذکر کرد.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست با در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه، ویژگی‌های اقلیمی و شاخص‌های جمعیت و اشتغال در شهرستان بانه، از هرگونه سخت‌گیری غیرمعمول و مانع‌تراشی بر سر راه واحدهای تولیدی اکیداً خودداری کنند و به اشتغال نگاه حمایتی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه صیانت از جنگل‌ها، مراتع و سرمایه‌های ملی را لازم و ضروری خواند، اما در عین حال تاکید کرد: صیانت از منابع طبیعی نباید به بهانه و مانعی برای خودداری از صدور مجوزهای تولید و اشتغال پایدار و قانونمند تبدیل شود.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید وظیفه دستگاه‌های اجرایی است و انتظار ما از سرمایه‌گذاران تنها مشارکت است، گفت: در زمینه اشتغال‌زایی بکارگیری حتی یک نفر نیروی کار واجد شرایط دارای اهمیت است و مدیران و کارشناسان باید با اعتقاد و عزم راسخ به دنبال این رویکرد باشند.

در چهار جلسه کمیته کارشناسی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مالکان واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بانه، تاکنون ۳۳ مصوبه برای رفع مشکلات ۱۸ واحد تولیدی صادر شده است که از این تصمیمات ۷ مصوبه در سطح مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و بقیه مشکلات در سطح کارشناسی مرتفع شده است.

همچنین در این کارگروه، مواردی از جمله بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به تولیدکنندگان مصالح و قطعات ساختمانی این شهرستان، موانع موجود بر سر راه طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌های کوچک مقیاس روستای شوئ و چند طرح مهم کشاورزی و صنعتی دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر