۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۵۲
آمریکا ۱۰ فرد و شرکت را به اتهام کمک به ایران برای فروش نفت این کشور تحریم کرد.
به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 فرد و 4 شرکت را به اتهام کمک به دولت ایران در انجام مبادلات نفتی این کشور مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌ای متعلق به سید سیدی یک تاجر ایرانی را مورد هدف قرار داده است. این تاجر ایرانی در حال حاضر مدیر شرکت تحت تحریم سیما جنرال تردینگ است.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرده است که افراد و شرکت‌هایی را تحت تحریم قرار داده است که با برنامه‌های صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا مرتبط بوده‌اند.

در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است، سیدی به نفع نهادهای مختلف ایرانی مانند شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتیران فعالیت می‌کرده است. به ویژه شرکت سیما جنرال تردینگ به شرکتی پول داده است تا برای شرکت ملی نفتکش ایران، نفتکش خریداری کند. این شرکت مالکیت ایران بر کشتی‌هایی با ظرفیت حمل 200 میلیون دلار نفت را پنهان کرده است.

بر اساس این گزارش، زمانیکه تحریم‌ها اعمال شوند، دسترسی این افراد و شرکت‌ها به سیستم مالی آمریکا قطع و دارایی‌های احتمالی آنها در آمریکا نیز مصادره خواهد شد.

دیوید کوهن معاون خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: تحریم‌های ما علیه فروش نفت ایران یک جزء مهم فشار مستمر بر دولت ایران است و ما به این کشور اجازه نخواهیم داد تا با دور زدن تحریم‌ها این فشارها را کاهش دهد.

همچنین رضا پارسایی و سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی مدیران امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران طرحی را برای صادرات پنهانی نفت ایران به اتحادیه اروپا به راه انداخته‌اند. دو مدیر دیگر شرکت نفت ایران با نام‌های سید محدث و محمد زیرکیچان‌زاده نیز در این طرح شرکت داشته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت‌های انرژی فزکو، پترورویال نزه و شرکت بین‌المللی کسب را که در امارات مستقر هستند به اتهام کمک به ایران تحریم کرده است. شرکت سوئیسی خدمات مدیریتی سارل که با شرکت ملی نفت ایران همکاری داشته است و محمد معینی که با این شرکت در سوئیس همکاری دارد نیز مورد تحریم‌ قرار گرفته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر