۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۰۷
بدیهی است رئیس جمهور آمریکا که مرد تجارت است، از همه ابزارهایش برای پیروزی استفاده کند.

به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، شامگاه دوشنبه هفتم مرداد ۱۳۹۸ در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که ایرانیان هرگز در یک جنگ پیروز نشده‌اند اما هرگز در مذاکرات شکست نخورده‌اند.

این توییت معنادار ترامپ را باید یک کد به سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بدانیم، ترامپ بارها گفته که تصمیم جنگ تصمیم او نیست بلکه تصمیم پنتاگون است که اگر اتفاق بیافتد، تبعات آن برای آمریکا سخت خواهد بود.

در واقع دونالد ترامپ به خوبی می‌داند که قدرت بازدارندگی ایران و نیروهای مقاومت در منطقه تا چه اندازه برای سربازان آمریکایی خطرناک است اما با توجه به انتخابات پیش‌رو باید فضا را برای همسو کردن سومین کشور اثرگذار در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا آماده کند، بنابراین بدیهی است رئیس جمهور آمریکا که مرد تجارت است، از همه ابزارهایش برای پیروزی استفاده کند.

پرواضح است که تلاش‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در جهت تشکیل ائتلاف علیه ایران و در عین حال ارسال پالس‌هایی مبنی بر مذاکره با آمریکا و یا برقراری دوباره ارتباط سیاسی با عربستان سعودی به‌عنوان وفادارترین متحد تجاری آمریکا فقط و فقط برای حفظ آرامش مردم آمریکا، فرار از استیضاح و پیشی گرفتن از سایر رقبای انتخاباتی‌اش است.

اما در این سو اگر ایران همچنان بتواند آرامش اقتصادی به‌وجودآمده را حفظ کند، با مفاسد برخورد کند و این اطمینان را به مردم بدهد که با توجه به تجربه برجام نگاه به غرب اشتباه است، قطعاً تا پایان انتخابات ۲۰۲۰ دولت ترامپ را سردرگم و هر ائتلافی را در عرصه درگیری‌های نیابتی منجر به شکست خواهد کرد.

علاوه بر این با توجه به التهابات به‌وجودآمده در خلیج فارس، ایران دست بالاتر را در فروش نفت در اختیار داشته و حتی نیازی نمی‌بیند تا روسیه به‌عنوان شریک راهبردی‌اش نفت ایران را به نام خود روانه بازار کند.

در نهایت به‌نظر می‌رسد دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی با تقویت ارتباط خود با سایر کشورها و همچنین قدرت برتر نظامی ایران در منطقه ثبات را در دستیابی به امنیت، بیش از پیش تقویت کند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر