۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۰۵
برخی منابع اروپایی مدعی نشت مواد رادیواکتیو از یک نیروگاه اتمی روسیه در اکتبر سال 2017 شده‌اند، این منابع می‌گویند مواد رادیواکتیو موجود در جو کشورهای‌شان در آن زمان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، برخی منابع اروپایی مدعی نشت مواد رادیواکتیو از یک نیروگاه اتمی روسیه در اکتبر سال 2017 شده اند. این منابع می گویند مواد رادیواکتیو موجود در جو کشورهایشان در این زمان افزایش یافته است.

در همان زمان آزمایشگاه های تحقیقاتی مختلفی در اروپا موضوع را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که نشت مواد رادیواکتیو در یک نیروگاه اتمی روسیه عامل این مساله بوده است.

حال بعد از گذشت دو سال بررسی های تکمیلی صحت یافته های سال 2017 را ثابت می کند. بر همین اساس ایزوتوپ های رادیواکتیو شناسایی شده از نوع روتنیوم 106 یا 106Ru بوده است.

این ایزوتوپ یک نوع زباله حاصل همجوشی هسته ای بوده و به دنبال همجوشی اورانیوم یا پلوتونیوم به وجود می آید. اروپایی ها بیم دارند که این رویداد ناشی از نشت مواد رادیواکتیو از یک نیروگاه هسته ای روسیه یا یک انفجار هسته ای کوچک باشد.

اروپایی ها بر این باورند که موضوع به تاسیسات هسته ای مایاک در جنوب کوه های اورال روسیه مربوط می شود. در عین حال مقامات روس هرگونه نشت مواد رادیواکتیو از این تاسیسات یا هر نیروگاه هسته ای دیری در این کشور را به شدت انکار می کنند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر