۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۰۰
راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گفت : دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه پدافند غیر عامل بازنگری داشته و نسبت به بروز کردن مباحث پدافند غیر عامل در دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

به گزارش پایداری ملی، محمدباقر آقایی در نخستین نشست ادارات کل عضو کار گروه پدافند غیرعامل امداد و نجات اظهار داشت: تهدیدات  به دو صورت طبیعی و غیرطبیعی است، در تهدیدات طبیعی انسان و دشمن نقشی نداشته و توسط طبیعت انجام می‌شود مانند زلزله و 49 حادثه طبیعی شناخته شده که انسان می‌تواند با استفاده از علم و دانش  مقاومت و تاب آوری محل زندگی و کشور خود را در برابر تهدیدات طبیعی بالا ببرد.

وی افزود: تهدیدات غیرطبیعی به تهدیداتی اطلاق می‌شود که انسان‌ها و دشمنان در بوجود آوردن آنها کاملا دخیل بوده و ما باید برای مقابله با تهدیدات غیرطبیعی برنامه داشته باشیم و از تمام ادارات انتظار داریم نسبت به احصا و استخراج تهدیدات غیرطبیعی در حوزه ماموریت خویش اقدام و برای رفع آنها راهکار قابل اجرا ارائه کنند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ابراز کرد : استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ قرار گرفتن در مسیرجاده بین‌المللی و حمل مواد شیمیایی با کامیون‌ها و همچنین شهر تبریز به علت  اینکه یکی از قطب‌های تولید مواد شیمیایی است از این رو ضرورت داشت برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی نسبت به تشکیل قرارگاه شیمیایی اقدام شود که این امر در سال 97 در استان ما اتفاق افتاد و به تبع آن رزمایش‌ها ی مختلفی برگزار شد و اکنون نیز دنبال راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز هستیم.

سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به تاثیر مهم فرهنگ سازی هر مبحثی در میان مردم گفت : در بحث پدافند غیر عامل آگاهی بخشی به مردم می تواند تاثیر بسزایی درکاهش اثرات سو پدافندغیر عامل داشته باشد .

وی افزود : جمعیت هلال احمر با درک حساسیت موضوع پدافند غیر عامل برای اجرای برنامه های پدافند غیر عامل اعلام آمادگی می کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی همچنین به تاثیر بسیار مهم صدا و سیما در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه اشاره کرد و از تلاش‌های ارزنده  صداوسیما در جریان سیل‌های اخیر تجلیل کرد و افزود: در جریان سیل‌های سال‌جاری بواسطه ورود گسترده صداوسیما به موضوع شاهد افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی به سیل زدگان بودیم بطوریکه رقمی بالغ بر 180 میلیارد تومان به حساب جمعیت هلال احمر واریز کردند.

در این نشست گزارشی از عملکرد کار گروه پدافند غیرعامل در سال 97  توسط دبیر کار گروه قرائت  و هرکدام از اعضای کار گروه پدافند غیرعامل گزارشی از اقدامات انجام یافته در ادارات کل مربوطه در حوزه پدافند غیر عامل را ارائه دادند.

منبع: جوان انلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر