۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۴۵
يك كارشناس سياست خارجي مطرح كرد
يك كارشناس سياست خارجي گفت: آمريكا قصد دارد موازنه‌اي را بين نيروهاي مخالف و دولت سوريه ايجاد كرده تا نيروهاي اپوزسيون خود را عليه حكومت بشار بازسازي كند و با اين عملكرد موجب براندازي رژيم سوريه شود.
"‌محمدرضا كردستاني‌"با اشاره به عواقب حمله احتمالي آمريكا به سوريه براي وي و هم‌دستانش گفت: هر تصميمي در سياست خارجي از جمله جنگ، آثاري در پي خواهد داشت، كه هر كشور پاره‌اي از آثار اقدامات خود را مي‌تواند پيش‌بيني كند، که البته يك سري از آثار قابل پيش‌بيني نيستند.
 
وي افزود: عواقب حمله احتمالي آمريكا فرضيه‌اي تئوري است كه به روند حمله نظامي اين كشور به سوريه و همچنين پيشامدهاي بعدي و همچنين نقش بازيگران منطقه‌اي وابسته است و اين موارد عوارض اقدامات حمله احتمالي آمريكا به سوريه را رقم خواهد زد.
 
اين كارشناس سياست خارجي هر گونه اقدام سوريه را در قبال حمله احتمالي آمريكا منتفي دانست، و اظهار داشت: به نظر مي‌رسد آمريكا با دو هدف قصد حركتي نمادين دارد، يكي از اهداف وي مجازات رژيم سوريه به دليل كاربرد سلاح شيميايي است كه سوريه در برابر اين اقدام آن‌ها واکنش دفعي و انفعالي از خود به نمايش مي‌گذارد.
 
كردستاني در ادامه با اشاره به هدف ديگر آمريكا براي حمله احتمالي به سوريه گفت: آمريكا قصد دارد موازنه‌اي را بين نيروهاي مخالف و دولت سوريه ايجاد كرده تا نيروهاي اپوزسيون خود را عليه حكومت بشار بازسازي كند و با اين عملكرد موجب براندازي رژيم سوريه شود.
 
وي درباره حمله سوري‌ها به نيروگاه اتمي ديموناي رژيم غاصب صهيونيستي در پاسخ به حمله احتمالي آمريكا تصريح كرد: سوريه براي تثبيت شرايط فعلي خود هيچ گونه واكنش خشن و تندي را بروز نمي‌دهد و صرفأ در موضع دفاعي قرار مي‌گيرد كه به نفع آنان است.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: رژيم جعلي صهيونيستي براي بازسازي پرستيژ منطقه‌اي خود، درباره اقدام آمريكا ابراز نگراني كرد، در صورتي كه اين رژيم غاصب قصد دارد با بازي دروغين خود سوريه را تهديدي بزرگ براي منطقه معرفي كند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر