۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۴۳
وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه اسلامی که ایران و همفکران ایران در دنیای اسلام ترویج می‌دهند، اسلام منطقی و ظلم‌ستیزی است که طرفداران خود را دارد، گفت: قدرت ما برآمده از منطق ما است، اما حرف آمریکایی‌ها این است که منطق ما قدرت ما است.
به گزارش پایداری ملی، منوچهر متکی ظهر امروز در همایش زبر الحدید که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: شیخ زکزاکی در فضایی که میان شیعه و اهل سنت اختلاف ایجاد می‌کنند به‌نوعی عمل کرد تا دوگانگی در بین مسلمانان احساس نشود.

وزیر اسبق امور خارجه خاطرنشان کرد: در گذشته در نشست شورای عالی تقریب مذاهب در بیروت، نقل‌هایی از رفتار و تعامل ایشان در نیجریه گفته شد که مصداق بارز وحدت‌آفرینی و همگرایی در بین مسلمانان بود.

وی افزود: شیخ زکزاکی مظهر تقریب در اسلام و ید واحده مسلمانان و ادامه دهنده راه امام راحل و مقام معظم رهبری بودند.

متکی با بیان اینکه در حال حاضر دو قرائت از اسلام در حال ارائه است، اظهار کرد:  قرائت صحیح از اسلام همان قرائت امام خمینی(ره) از اسلام قرائتی است و قرائت دیگر، قرائتی است که بر طبل اختلاف بکوبد، جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازند که در نتیجه القاعده و داعش تشکیل دادند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه داعش را پیچیده‌ترین، خطرناک‌ترین و آخرین سناریو بود، بیان کرد: غربی‌ها انقلاب اسلامی را از 22 بهمن سال 57 رصد در جای جای جهان رصد کردند تا عدالتخواهی بر جهان بشری به گفتمان تبدیل نشود.

وی افزود: زمانی که گمان می‌کردند دین‌مداری در جامعه بشری حذف شده و لیبرال دموکراسی به‌سمت دین‌زدایی رفته است، الهام بخشی انقلاب در تمام جهان نسل جدیدی را متولد کرد و هویت و مفهوم جدیدی داد.

متکی ادامه داد: آمریکایی‌ها زمانی برای اعمال خواسته خود مشکلی نداشتند و با کوچک‌ترین اشاره حکومت‌ها را جابه‌جا می‌کرد، 17 سال است در افغانستان هستند و هیچ‌کس باور ندارد که جورج بوش موفق شده است، اگر آن روز می‌گفتند طالبان، امروز می‌گویند طالبان چین و طالبان کشورهای دیگر که این نشان‌دهنده ناامنی جهان توسط آمریکایی‌ها است.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: در عراق، سوریه و یمن چرا بی‌احتیاط دل به حوادث می‌زنند؟ چون حرف‌ها و خواسته آن‌ها جا نمی‌افتد، اگر دیروز پشت درهای بسته هر چه می‌گفتند، اما امروز کوچک‌ترین حرف آن‌ها به‌تمام دنیا می‌رود و باید برای تصمیم‌هایشان استدلال بیاورند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اسلام انقلابی یادآور شد: اسلامی که ایران و همفکران ایران در دنیای اسلام ترویج می‌دهند، اسلام منطقی و ظلم‌ستیزی است که طرفداران خود را دارد و اسلام دیگر، اسلام عربستان است که برای آن  سال‌ها تلاش کردند تا با چهره مقدس مآبی جهان اسلام را از جهانی شدن دور کنند، اما سربازگیری اسلام انقلابی به جهان اهل سنت نیز رسیده است.

متکی عنوان کرد: همایش امروز حمایت منطقی است که بعد از 40 سال نشان داد که منطق انقلاب برتر است، قدرت ما برآمده از منطق ما است، اما حرف آمریکایی‌ها این است که منطق ما قدرت ما است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر