۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۷۷
مشاور مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن گفت: بنابراین اقتصاد و فرهنگ همگام و همزمان با هم باید پیش رود و نیازی به تعطیلی یکی برای دیگری نیست.
به گزارش پایداری ملی، علی بختیار صبح امروز در جلسه هماهنگی یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر ویژه حافظان موسسه مهد قرآن سراسر کشور (ترنم وحی)، اظهار کرد: هزینه‌ دوره هشتم آزمون قرآنی «ترنم وحی» توسط شهرستان پرداخت نشد و برعهده مؤسسه مهد قرآن کریم بود و در این دوره هم از هیچ یک از منابع شهرستانی هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و توسط یکی از شرکت‌های صنعتی پرداخت می‌شود و هزینه جزئی ایاب و ذهاب و تبلیغات محیطی برعهده ستاد میزبان است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی در فضای مجازی دو سال قبل که آزمون ترنم وحی برگزار شد مدعی شدند که اگر رقمی پرداختی به حافظان کل قرآن به افراد بی‌بضاعت پرداخت می‌شد، بهتر بود و این کار قرآنی چرا با هزینه گزاف برگزار شده است.

وی تأکید کرد: این برنامه قرآنی  تحول بزرگی در فرهنگ و رویداد بسیار بزرگی در شهرستان گلپایگان و خوانسار به همراه دارد و از طرفی شأن قرآن دوره بسیار وزین است.

بختیار گفت: برای قرآن کریم نباید خسیس بود و حافظان کل قرآن باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند تا خاطره خوشی در ذهن خود از دو شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره آزمون قرآنی «ترنم وحی» از بیست و یکم تا بیست چهارم مرداد ماه امسال به میزبانی گلپایگان و خوانسار برگزار می‌شود،گفت: نقطه ضعف برنامه دوره هشتم آزمون ترنم وحی جمعیت کم در برنامه محفل انس با قرآن کریم بود چرا که حضور جمعیت مهم است که البته باید برای امسال تدارک یک جمعیت زیاد دیده شود.

شرکت 15 نفر حافظ قرآن از خوانسار و یک نفر از گلپایگان

در ادامه حمید بختیار دبیر برگزاری ستاد اجرایی آزمون حافظان قرآن با بیان اینکه گلپایگان و خوانسار در زمینه پرداختن به قرآن ضعیف هستند، افزود: بیش از 20 سال پیش، مهد قرآن کریم و در روستاها و سطح شهر فعال و تعداد قرآن آموزان فراوان بود اما متاسفانه روی  کادر سازی و مربی سازی قرآن کار نشد و با رفتن بعضی از افراد موثر، کلاس‌ها از بین رفت.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری این همایش آزمون بزرگ  در سطح کشوری در این دو شهرستان را ارتقای سطح قرآنی آنها است، گفت: کارگاه‌های مختلفی در دوره قبل و در روستا و شهر با عناوین تلاوت و حفظ قرآن کریم برگزار شد که آثار آن در خوانسار بیش از گلپایگان دیده می‌شود چرا که در این دوره از آزمون 15 حافظ قرآن از خوانسار و یک حافظ قرآن از گلپایگان شرکت دارند.

دبیر برگزاری ستاد اجرایی آزمون حافظان قرآن، گفت: شبی با قرآن در امام زاده هفده تن گلپایگان برگزار می‌شود و نیاز به تبلیغات محیطی خوبی دارد تا مردم برای حفظ قرآن تشویق شوند و یک تحولی در حفظ، قرائت و تدبر و توجه در شهر و روستاهای شهرستان شکل گیرد.

وی تصریح کرد: این مسابقات که دو دوره قبل در این دو شهرستان برگزار شد که به اذعان همه مهمانان از بهترین دوره درطول تاریخ برگزاری خود بود که با همت مردم دو شهرستان‌ و در شان قرآن کریم و گلپایگان بود.

اقتصاد و فرهنگ همگام و همزمان با هم باید پیش رود

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی مشاور مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، اظهار کرد: این اتفاق بزرگ قرآنی که در فضای معنوی دو شهرستان رخ خواهد داد گامی در ارتقای فرهنگ قرآنی خواهد داشت، بستری که برای میزبانی قرآنی در سطح ملی در شهرستان گلپایگان و خوانسار فراهم شده قطعأ از فیوضات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: فضاسازی محیطی با کلام ائمه اطهار، امام و مقام معظم رهبری با هدف جذب قرآن آموز و دو برنامه محفل اُنس با قرآن و اختتامیه آن با حضور اقشار مختلف مردمی، کارگاه‌های صوت و لحن، تجوید، حفظ به صورت تخصصی و برای رفع اشکال قرآن آموزان در دو شهرستان برگزار می‌شود.

مشاور مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، تصریح کرد: کارگاه سبک زندگی قرآنی که با توجه به آسیب‌های اجتماعی در کشور با بهره گیری از مباحث قرآنی در شهرستان به بهانه برگزاری این دوره از مسابقات برنامه ریزی و در سطح عموم مردم برگزار می‌شود.

شفیعی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر رسیدگی به فقرا و هم تربیت حافظان قرآنی را دارند و از طرفی در شورای عالی انقلاب فرهنگی رتبه حافظان درجه بندی شده است، اگر در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شوند شهریه آن‌ها پرداخت می‌شود در نتیجه جنبه حکومتی و هم جنبه دینی و مردمی دارد بنابراین اقتصاد و فرهنگ همگام و همزمان با هم باید پیش رود و نیازی به تعطیلی یکی برای دیگری نیست.

200 هزار نفر عضو در سنین مختلف در مرحله حفظ  هستند

محمود کریمی معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن کشوری اظهار کرد: موسسه مهد قرآن کریم بیش از 200 هزار نفر عضو در سنین مختلف و در مراحل مختلف حفظ دارد و کودکان سه تا شش سال مهد شکوفه‌های قرآن دارد که حافظانی نیز دارد.

وی افزود: در این آزمون ترنم وحی حافظان کل قرآن از سن 12 تا 65 سال شرکت خواهند کردند و به ترجمه و مفاهیم قرآنی آشنایی اجمالی دارند.

معاون آموزش مؤسسه کشوری مهد قرآن افزود: بیش از 100 حافظ کل قرآن کریم که بیشتر نوجوان، جوان در نقطه‌ای جمع خواهند شد که حتی در مسابقات کشوری اوقاف به دلیل سهمیه‌های خاص استانی دیده نمی‌شود، از حضور اساتید قرآنی و اساتید و حافظان قرآنی در برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: تفاوت این آزمون با مسابقات اوقاف و دارالقرآن اینکه هر کسی را با خودش سنجش می‌شود و کسب حد تصاب توسط قرآن آموز، از دید مؤسسه موفق محسوب می‌شود و در این برنامه مسؤول دارالقرآن کریم کشور حضور خواهد داشت و بنابراین موسسه مهد قرآن مورد اطمینان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی است و گواهی نامه‌های صادره مهد قرآن معتبر و قابل بهره‌برداری است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر