۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۲۷
در نشست کمیته عالی مدیریت بحران شرکت ملی حفاری اعلام شد:
در این نشست در خصوص پدافند غیر عامل توضیح داده شد: مقوله پدافند غیرعامل به صورت جدی در دستور کار مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست صنعت نفت قرار دارد و این کمیته تاکنون با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسات مختلفی نقاط ضعف و قوت شرکت های تابع را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است.
این مطلب در کمیته عالی مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران که با حضور مدیر پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضای کمیته مدیریت بحران این شرکت تشکیل جلسه داد، عنوان شد.

در این نشست گفته شد صنعت حفاری در جهان یکی از پرخطرترین صنایع به شمار می آید که در گذشته بدلیل عدم توجه به نکات ایمنی، خطای انسانی و کمبود آموزش مناسب حوادثی در آن بوجود می آمد که گاهی بسیار دلخراش بود.

در ادامه این بحث با بیان این که صنعت حفاری یکی از بخش های پر حادثه صنعت نفت است، تاکید شد: پیچیدگی و ویژگی های این صنعت و فناوری های جدید، امروزه توجه بیشتر کارکنان را به اهمیت ایمنی در محیط کار جلب کرده است زیرا هر گونه بی توجهی به موازین و دستور عمل ها به دو رکن اصلی تولید که نیروی انسانی و تجهیزات است آسیب می رساند.

در این نشست ضمن تاکید بر این که تمامی دستگاه های حفاری باید به تجهیزات ایمنی مجهز باشند از  اعضای کمیته بحران شرکت ملی نفت ایران به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی در این زمینه، درخواست شد با تصویب بودجه و توجه به امر آموزش شرایط و زمینه لازم را در شرکت های تابع برای افزایش ضریب ایمنی فراهم نمایند و در واقع مقوله ایمنی هدف راهبردی شرکت تلقی گردد.

در نتیجه گیری این موضوع آمده است: بی تردید محیطی ایمن و شرایط مطلوب و مناسب کار یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهره وری و افزایش راندمان کار است و شرکت ملی حفاری ایران با راهبری ٧٤ دستگاه حفاری در خشکی و دریا به اهمیت HSE  اهتمام  ویژه ای داشته و بر همین اساس سرمایه گذاری بسیار خوبی در جهت ارتقاء فرهنگ ایمنی و آموزش صورت گرفته است که ثمره آن در حال به بار نشستن است.

در ادامه این نشست در خصوص پدافند غیر عامل توضیح داده شد: مقوله پدافند غیرعامل به صورت جدی در دستور کار مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست صنعت نفت قرار دارد و این کمیته تاکنون با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسات مختلفی نقاط ضعف و قوت شرکت های تابع را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر