۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۶۵
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بر حمایت از برگزاری کنفرانسها، همایشها و کارگاه های آموزشی برای ارتقا سطح دانش و تجربه و تبادل اطلاعات در حوزه امنیت تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگاه آموزشی بررسی، پیاده سازی و مقایسه سناریوهای مختلف جداسازی شبکه ها با اشاره به ضرورت افزایش ضریب امنیت دستگاه های اجرایی و مخاطرات و چالش های تفکیک و جداسازی شبکه ها افزود: در این راستا اقدامات و برنامه های خوبی جهت حمایت از فعالان بومی استان در این حوزه انجام شده است. که میتوان به اعطای گواهینامه نظام مدیریت امنیت اطلاعات به متقاضیان بومی واجد شرایط در استان و اعطای تسهیلات وجوه اداره شده به تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات و محصولات این حوزه در این استان نام برد.

 صالح نساج گفت : یکی از شاخص هایی که مطرح است و ما بعنوان نماینده وزارت جهت پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات در استان داریم، حمایت از برگزاری کنفرانسها، همایشها و کارگاه های آموزشی برای ارتقا سطح دانش و تجربه و تبادل اطلاعات در حوزه امنیت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه اکثر سازمانهای مستعد خطر با مشکل مواجه هستند افزود: با توجه به سرعت روز افزون دنیای امنیت سایبری و پیشرفت فناوری، امکان سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی برای هکرها و مجرمان سایبری وجود دارد که این موضوع می بایست از سوی سازمان ها و دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز دستگاه های اجرایی جهت استفاده همزمان شبکه های درون و برون سازمانی و اهمیت آن، تفکیک فیزیکی شبکه ها و افزایش ضریب امنیت سیستمها را ضروری دانست و در ادامه به تفکیک شبکه ها با استفاده از روتر، پیاده سازی فرایند های امنیتی آموزشی و پیشگیرانه، استفاده از ابزارهای نرم افزاری نظارتی و پیکر بندی استاندارد احراز هویت کاربران جهت به حداقل رساندن مشکلات تاکید کرد.

بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی با موضوع بررسی، پیاده سازی و مقایسه سناریوهای مختلف جداسازی شبکه ها در راستای ارتقا دانش و امنیت سازمانی، ویژه مدیران فناوری اطلاعات دستگاههایی اجرایی استان خوزستان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب و مدیرمخابرات منطقه خوزستان در سالن همایش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان برگزار شد.
منبع: روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر