۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۴
در روز دوم این همایش نشست‌هایی با موضوع ناوبری و رزم شبکه محور، فن‌آوری اطلاعات و شبیه‌ساز، لجستیک و پدافند غیرعامل دریایی و لیزر و پهپاد برگزار شد.
اولین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین دریایی که از صبح سه‌شنبه در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با سخنرانی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش آغاز شده بود، بعدازظهر چهارشنبه با سخنرانی امیرسرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش، دکتر مظفرنیا، رییس دانشگاه مالک اشتر و سرتیپ باقری رییس شرکت صنایع الکترونیک صاایران به کار خود خاتمه داد.

در روز دوم این همایش نشست‌هایی با موضوع ناوبری و رزم شبکه محور، فن‌آوری اطلاعات و شبیه‌ساز، لجستیک و پدافند غیرعامل دریایی و لیزر و پهپاد برگزار شد.

هم‌چنین نشست پرسش و پاسخی با حضور مظفرنیا، رییس دانشگاه مالک اشتر، امیردریادار غلام‌زاده، رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی، امیردریادار دوم جعفری تهرانی، رییس دانشگاه علوم دریایی امام خمینی، امیردریادار دوم زمینی معاون فنی نیروی دریایی و دکتر قادری‌فر، نماینده وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری برگزار شد.

در این نشست، مظفرنیا با بیان این که اگر از فن‌آوری‌های نوین استفاده نکنیم، توان بازدارندگی کشور تا 10 سال آینده کاهش می‌یابد، اظهار کرد: اکنون ما هیچ راهی به جز استفاده از فن‌آوری‌های نوین نداریم. امروز توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وابسته به توسعه علمی است و اقتدار کشور مرهون اقتدار در زمینه علمی است.

رییس دانشگاه مالک اشتر هم‌چنین افزود: ما در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه موشکی داشتیم و در سال گذشته هر 15 روز یک رونمایی از سامانه موشکی داشته‌ایم و در حوزه پدافند هوایی، الکترونیک و مخابرات شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌ایم که البته قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست و ما باید سعی بیش‌تری برای دستیابی به تجهیزاتی داشته باشیم که شایسته ملت ایران باشد.

وی هم‌چنین افزود: پس از سپری شدن جنگ تحمیلی، سامانه دفاعی متناسب با تهدیدها ساخته شد و وضعیت دفاعی کشور بهبود یافت اما ما باید سعی کنیم تا فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم‌تر کنیم.

مظفرنیا در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در زمینه پژوهش میان دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه امام خمینی (ره) گفت: ما این آمادگی را داریم که رشته سونار دریایی و رادار دریایی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

در این نشست هم‌چنین امیردریادار غلام‌زاده نیز گفت: برای این که یک نیروی دریایی در شان ملت ایران بسازیم باید رشته‌های علمی جدیدی در زمینه رادار، سونار، مخابرات و الکترونیک را در دانشگاه امام خمینی (ره) تاسیس کنیم.

اسماعیل قادری‌فر نیز گفت: وزارت علوم مجوز تشکیل مرکز رشد واحدهای فن‌آوری نوین دریایی را به دانشگاه امام خمینی (ره) اعطا کرده تا این مرکز در ذیل پارک فن‌آوری فعالیت کند و به‌زودی این مرکز کار خود را آغاز می‌کند. چهارشنبه هفته گذشته سازمان امور مالیاتی کشور با ابلاغ یک مصوبه کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان را که با مجوز وزارت علوم فعالیت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف کرده است.

در پایان این همایش که در حاشیه آن 20 غرفه نیز برپا بود، از برگزیدگان این همایش تجلیل شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر