۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۱
نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید با تبریک به رئیس‌جمهور جدید ایران در جهت بهبود روابط با تهران گام برداشته، اما تغییر موضع در قبال ایران نمی‌تواند کلیدی برای پایان دادن به بحران در سوریه باشد.
«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس امروز در پاسخ به درخواست برخی اعضای حزب کار در پارلمان جهت تغییر رفتار با ایران و برقراری روابط دیپلماتیک با تهران، گفت: نباید موضع انگلیس در قبال تهران به صورت ناگهانی تغییر کند. با این حال وی نوشتن نامه به رئیس‌جمهور جدید ایران و تبریک به وی را تلاشی جهت بهبود روابط با ایران توصیف کرد.

پیشتر «جک استراو» وزیر خارجه سابق و رئیس مشترک کمیته دوستی ایران و انگلیس در پارلمان، از کامرون خواسته بود مواضع خود در قبال ایران را تغییر داده و به دنبال بهبود روابط دوجانبه باشد.

کامرون که امروز در پارلمان انگلیس سخن می‌گفت، مدعی شد دولت ایران در تجمعات در برابر سفارت این کشور در تهران نقش داشته و حالا ایران است که باید اقداماتی در جهت بهبود روابط انجام دهد.

وی افزود: من با نوشتن نامه برای رئیس‌جمهور «روحانی» و تبریک به مناسبت روی کار آمدنش و درخواست جهت بحث در مورد این موضوعات، در این جهت تلاش کرده‌ام.

نخست‌وزیر انگلیس نهایتا گفت نباید تصور کرد که تغییر مواضع در قبال ایران می‌تواند «کلیدی جادویی» برای حل بحران سوریه باشد.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس هم روز گذشته اعلام کرد که از «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران خواسته است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیداری دوجانبه داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر