۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۹۵
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه ماینر در شهرستان اسلامشهر کشف و توقیف شد.

به گزارش پایداری ملی، سرهنگ مسعود صفایی سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر در اسلامشهر اظهار کرد: در راستای مبارزه با کالا و ارز قاچاق بالغ بر ۴۰۰ دستگاه ماینر ( تولید بیت کوین) در شهرستان اسلامشهر کشف و ضبط شد.

وی افزود : بنابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت تعدادی افراد سودجو در شهرستان اسلامشهر که اقدام به تولید و استخراج ارز دیجیتال می‌کنند، مامورین دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره آگاهی اسلامشهر با همکاری ماموران شرکت برق محل فعالیت این افراد را شناسایی و دستگاه‌های ماینر را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه بنابر اعلام کارشناسان شرکت برق فعالیت این دستگاه‌ها غیرمجاز بوده و به شبکه برق‌رسانی خسارت وارد می‌کند، تاکید کرد: تعدادی از افراد سودجو با انجام فعالیت‌های غیرقانونی، اقدام به تولید ارز دیجیتالی کرده بودند، که با حضور به موقع مامورین شرکت برق چهاردانگه و اسلامشهر و دایره مبارزه با کالا و ارز قاچاق اداره آگاهی، دستگاه‌های موجود در محل را جمع آوری و پرونده قضایی برای افراد متخلف تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: پرونده قضایی تشکیل شده در حال رسیدگی است و به زودی حکم مربوطه برای آنها صادر خواهد شد.

صفایی با بیان اینکه تجارت در تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) به عنوان یک تکنولوژی جدید برای کسب در آمدگفت: متخلفان با استفاده از تعرفه برق واحدهای صنعتی، کشاورزی و مسکونی اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی کرده و به شبکه برق رسانی منطقه خسارت وارد می‌کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر با تأکید در حمایت از فعالیت‌های قانونی، خاطرنشان کرد: از همه تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولیدات صنعتی تقاضا داریم،که با اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط نسبت به انجام فعالیت‌های خود بپردازند و از تضییع حقوق بیت المال و انجام اعمال خلاف قانون پرهیز کند، تا گرفتار قانون و مجازات اسلامی نشوند و از شهروندان هم درخواست می‌کنیم اگر از فعالیت مراکز و افرادی که در این زمینه اطلاعی دارند، با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مراتب را اطلاع دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر