۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۷۱
گوگل روز گذشته اعلام کرد برخی وب سایت‌ها به علت وجود نقصی در مرورگر کروم قادر به شناسایی فعال شدن حالت مخفی بودن این مرورگر بوده اند، اما نقص مذکور برطرف شده است.
به گزارش پایداری ملی، کروم دارای یک حالت مخفی کاری موسوم به Incognito است که در صورت فعال شدن وب سایت‌های مختلف نمی‌توانند تاریخچه فعالیت‌ها و وبگردی‌های کاربران را ردگیری کنند و همین امر به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران کمک می‌کند.

وجود یک نقص در بخش فایل سیستم API مرورگر کروم موجب می‌شد تا وب سایت‌ها بتوانند افرادی را که قابلیت وبگردی ناشناس را فعال کرده اند، شناسایی کنند. اما گوگل می‌گوید در نسخه ۷۶ مرورگر خود که هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد چنین اشکالی وجود ندارد.

گوگل هدف از این اقدام را احترام به حریم شخصی کاربران و امکان استفاده محرمانه از وب و فضای مجازی اعلام کرده است. اما چنین کاری به خصوص به ضرر سایت‌های خبری تمام می‌شود که بعد از مطالعه چند مقاله رایگان از کاربران برای خواندن دیگر مقالات اضافی پول دریافت می‌کردند. زیرا بدین شیوه شناسایی هویت کاربران برای سایت‌های خبری ناممکن شده و آنها هر بار تصور می‌کنند با کاربر جدیدی روبرو شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر