۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۴۲
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط برای طغیان رودخانه‌های محلی در جنوب سیستان و بلوچستان فراهم است، گفت: با تداوم جریانات مرطوب جنوبی به استان انتظار می‌رود بارش‌های مونسون هند تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.
به گزارش پایداری ملی، علی ملاشاهی اظهار کرد: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان در ارتفاعات جنوبی استان نظیرجنوب خاش، ایرانشهر، دلگان، بزمان، سراوان، سیب وسوران، مهرستان، قصرقند، سرباز، نیکشهر، فنوج تا اواسط هفته آینده در بعدازظهرها شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای مهیا باشد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق و صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین درحاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در نواحی جنوبی استان خودداری شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم گرمای هوا در شمال استان خبر داد و گفت: گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود دمای بیشینه در شمال استان به حدود 50 درجه سلسیوس برسد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم شمال استان ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان شمال استان نیز به هیچ عنوان در طول روز اقدام به آبیاری مزارع نکنند بلکه آبیاری مزارع و باغات را به شب ها یا اوایل صبح موکول کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر