۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۹۳
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وجود تنها یک سامانه آبرسانی در استان اصفهان به لحاظ پدافند غیرعامل اشتباه محض است، گفت: تزریق قطره چکانی بودجه، سامانه آبرسانی استان اصفهان را تا ۲۰ سال آبنده هم به بهره برداری نمی ساند.

به گزارش پایداری ملی،، در رابطه با وضعیت آب شرب مردم اصفهان گفت: مردم استان اصفهان برای تامین آب شرب با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند چرا که تنها سامانه آبرسانی اصفهان زمانی ساخته شده که جمعیت استان یک میلیون و 500 هزار نفر بوده است، در حالی که امروزه 5 میلیون و 200 هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند و این سامانه به تنهایی توان تامین آب آشامیدنی این جمعیت را ندارد.  

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته به دلیل بارش‌های اندک باران و خشک‌سالی مردم انتظاری نداشتند، اما خوشبختانه امسال شاهد بارش‌های بسیار خوبی بودیم، از این رو مردم نیز توقع بی آبی، آن هم برای آشامیدن را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وجود یک سامانه آبرسانی در یک استان، به لحاظ پدافند غیرعامل اشتباه محض است، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر بارها به دلایل مختلفی چون واژگونی تانکر گازوئیل در تصفیه‌خانه، شکسته شدن لوله نفت، گل آلود شدن آب، سامانه واحد آبرسانی استان اصفهان با مشکل مواجه شده و آب آشامیدنی مردم به مدت چند روز قطع شده است.

وی با بیان اینکه اگر سامانه آبرسانی دیگری در استان اصفهان وجود داشت، آب شرب مردم با مشکل مواجه نمی‌شد، افزود: یک سامانه به تنهایی جوابگوی نیاز مردم استان اصفهان نیست و همواره مشکلات کمبود آب شرب در شهر‌های دولت آباد، برخوار، شاهین شهر، فلاورجان و قهدریجان وجود دارد و مردم در طول شبانه روز تنها چند ساعت به آب آشامیدنی دسترسی دارند، کما اینکه مردم یزدآباد حتی روزانه یک ساعت هم آب ندارند و آب آشامیدنی با  تانکر توزیع می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید برای تامین آب شرب 5 میلیون و 200 هزار نفر فکر اساسی کرد، خاطرنشان کرد: نبود آب در شهر‌های اصفهان، غیر قابل پذیرش است و اگر برای آن فکری اندیشیده نشود، مردم ناچار به مهاجرت از شهر خود می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: مدتی است که سامانه آبرسانی جدیدی در حال ساخت است، اما با توجه به بودجه قطره چکانی که برای ان در نظر می‌گیرند، تا 20 سال دیگر هم به بهره برداری نخواهد رسید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر