۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۱۸۰
سرتيپ اسماعيلي:
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش گفت: تحريم ها، تهديدها، محروميت‌ها و محدوديت‌هايي بسياري عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال مي شود كه اين تحريم ها و محدوديت‌ها براي ما فرصت‌ساز شده‌است و نتيجه آن را در پيشرفت صنعت دفاعي و پدافند هوايي شاهد هستيم.
امير سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» در حاشيه مراسم رونمايي از جديدترين دستاوردهاي حوزه ارتباطات قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در جمع خبرنگاران افزود: رونمايي از آخرين دستاوردهاي اين قرارگاه حاصل رنج، تلاش و دانش دانشمندان اين مرز و بوم در صنعت دفاعي كشور (صاايران)، قرارگاه پدافند هوايي و مراكز دانش‌بنيان است.
وي يادآور شد: در انقلابي كه در عرصه صنعت دفاعي كشور در ۳۵ سال گذشته رخ داد به بسياري از سيستم ها و دستگاه ها در حوزه پدافند هوايي با فناوري برتر در دنيا دست يافته ايم كه تنها در اختيار پنج الي ۱۰ كشور برتر جهان است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي كشور تصريح كرد: تلاش ما در پدافند هوايي اين است كه در صحنه‌هاي رزمي كه زمان تصميم‌گيري و چگونگي عمل كردن در آن بسيار تاثيرگذار و مهم است را به كمتر از ۱۰ ثانيه و پنج ثانيه برسانيم.
امير اسماعيلي به سامانه هاي ارتباطي تروپواسكترهاي تاكتيكي اشاره كرد و افزود: با استفاده از اين سامانه هاي تاكتيكي كه بومي شده است، بدون وجود سيم و نقش سايت‌ها و آنتن‌هاي دست و پاگير بين دو يا چندين نقطه مركز كنترل و فرماندهي، اطلاعات شنيداري و تصويري در كمترين زمان ممكن رد و بدل مي شود.
وي ادامه داد: در حقيقت دست فرمانده صحنه نبرد كاملا باز است و فضاي ابهام‌آميز جنگ او را اذيت نمي‌كند، چراكه مي‌داند چه اتفاقي در حال وقوع است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) ارتش همچنين درمورد سامانه تلفيق اطلاعات (ASR) توضيح داد كه از طريق اين سامانه از وضعيت كل كشور مطلع مي شويم و مي توانيم اطلاعات و مشخصات پروازها را كه در چه لايه‌اي، با چه هدفي و به چه سمتي حركت مي‌كند، شناسايي كنيم .
اميراسماعيلي همچنين به اين بخش از بيانات رهبر معظم انقلاب كه قرارگاه پدافند هوايي، اولويت اول كشور است، افزود: اين قرارگاه باتوجه به اهميت و جايگاه آن نيازمند دانش و تلاش همه مسوولان پدافندي و دفاعي است تا براساس راهبرد و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران قدم بردارد و با كمك و همت بيشتر آنان بتواند در اين زمينه گام‌هاي بلندتري بردارد.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آينده پدافند هوايي كشور را چگونه پيش بيني مي كنيد، گفت: همانطور كه خداوند متعال در طول ۳۵ سال گذشته اين كشور را در پناه خود حفظ كرده است، ملت ايران و بويژه نيروهاي مسلح،آينده بسيار خوبي را خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر