۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۱۶۷
در برابر حملات و اختلالات
رئیس دانشکده آموزش‌های مجازی گفت: ایمن و پایدارسازی فضای سایبر بر اساس اصول پدافند غیرعامل است.

علی صنایعی یک‌شنبه شب در حاشیه سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مدیریت شهری اصفهان که در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ‌های نسل چهارم با آغاز دوره انقلاب علوم و فناوری‌ها، به خصوص فناوری اطلاعات، ارتباطات، الکترونیک و رایانه در سال‌های اخیر تجربه شده ‌است و سیر تکاملی خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایمن و پایدارسازی فضای سایبر در برابر حملات و اختلالات بر اساس اصول پدافند غیرعامل و رعایت توازن بین امنیت و توسعه فضای سایبری است، افزود: ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با تاکید بر بومی‌سازی محصولات، ساماندهی و توسعه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه امنیت و پیش‌بینی تمهیدات و ساز و کارهای لازم برای انجام مطالعات و پایش مستمر مخاطرات امنیتی در حوزه سایبری از مهم‌ترین اهداف امنیت شهرها است.

عضو هیئت علمی شاخص پژوه ادامه داد: تدوین استراتژی‌های تکنولوژی اطلاعات مورد نیاز پدافند غیرعامل برای حرم مدیریت شهری، ایجاد سامانه پایش و هشدار و خنثی‌سازی در خصوص تهدیدات نوین سایبری در شهرها از اهداف امنیت شهری است.

وی اضافه کرد: پشتیبانی و به روزرسانی استراتژی‌های امنیت  اطلاعات و مشاوره و آموزش ایمن‌سازی و حفاظت شهر از دیگر ضرورت‌های مورد توجه در این زمینه است.

صنایعی در تعریف سیاست‌های امنیتی اذعان داشت: باید بدانید تا چه اندازه و در چه نقاطی نیاز به اقدامات محافظتی دارید و سیاست‌های سازمان در دسترسی افراد به منابع اطلاعاتی چیست و چه افرادی، چه مسئولیت‌هایی در اجرای اقدامات محافظتی سازمان دارند.

وی راهکار افزایش امنیت شهری را در توسعه آگاهی عمومی و افزایش سطح دانش و آگاهی امنیت سایبری و آشنایی با خطرات حملات سایبری دانست و بیان کرد: تدوین الزامات آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت در زمینه امنیت سایبر، توسعه آموزش‌های کوتاه و میان مدت ایجاد مراکز مجاز و رتبه‌بندی شده آموزش امنیت سایبری و ضابطه‌مند و استاندارد کردن آموزش‌ها در این زمینه از جمله این راهکارها است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر