۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۱۶۴۹
وزیر دفاع ژاپن گفت، توکیو اطلاعات به دست آمده از سامانه های پدافند موشکی ایجیس اشور را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار می دهد.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، "تاکشی ایوایا" گفت، طبق تعبیر دولت جدید از فصل ۹ قانون اساسی ژاپن در مخالفت با جنگ، این امکان برای ژاپن وجود دارد تا در صورت به خطر افتادن بقایش، با استفاده از حق دفاع جمعی موشک های بالستیکی را که آمریکا را هدف قرار می دهد، منهدم کند.

به گفته مقامات آگاه از مساله، اظهارات وزیر دفاع حاکی از آن است که سامانه های ایجیس اشور احتمالاً در حکم رادار برای موشک های بالستیکی عمل خواهند کرد که آمریکا را نشانه بروند.

طبق اعلام توکیو، هدف استقرار این سامانه پاسخ به موشک های بالستیک کره شمالی است که ممکن است ژاپن را نشانه بروند.

دولت ژاپن د ر دسامبر ۲۰۱۷ با استقرار سامانه پدافند موشکی ایجیس اشور در شمال غربی و جنوب غربی این کشور موافقت کرد.

انتظار می‌‎رود استقرار این دو سامانه کل قلمرو این کشور را پوشش دهد و هر کدام در حدود ۸۹۰ میلیون دلار برای ژاپن هزینه در برداشته است.

ژاپن در حال حاضر با چهار ناوشکن مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی ایجیس اشور که حامل موشک‌های اس ام -۳ و نیز موشک‌های بالستیک PAC-3 است، حفاظت می‌شود.

سیستم‌های دریایی ایجیس اشور در رهگیری موشک‌های بالستیک در ارتفاع بیش از ۳۱۰ مایلی قابلیت دارند. سامانه‌های زمینی ایجیس اشور نیز دارای قابلیت مشابه در زمینه رهگیری موشکی هستند. دفاع موشکی ژاپن با تجهیز سامانه‌های ایجیس اشور به نوع جدیدی از موشک SM3 Block2A، که برد آن تقریباً سه برابر بیشتر از موشک نوع اس ام ۳ است، قدرتمندتر می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر