۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۴۷۱
استاندار قزوین گفت: وجود تحریم‌ها، عدم واردات مواد اولیه به کشور، وجود تجهیزات و ماشین‌آلات کهنه و مستعمل در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و همچنین اشکال در مبادلات بانکی از جمله مشکلاتی است که تولید داخلی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
به گزارش پایداری ملی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس قزوین اظهار کرد: معمولاً پس از سفرهایی که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به نقاط مختلف کشور دارند هیئتی به‌منظور بازدید از پروژه‌های انجام‌شده به استان‌ها سفر می‌کنند.

وی افزود: این هیئت میزان اجرایی شدن و یا پیشرفت مصوبات سفر را بررسی و ارزیابی می‌کند.

زاهدی تصریح کرد: این هیئت نزدیک به دو هفته پیش وارد استان قزوین شد تا میزان وضعیت پروژه‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به استان تصویب‌شده بود را بررسی کند.

استاندار با اشاره به اینکه این هیئت پس از بازدید از پروژه‌ها، گزارشی را تهیه کرده است، گفت: قطعاً با این گزارش، مشکل پروژه‌هایی که تخصیص کاملی نداشتند، حل خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم تا دو پروژه را در سفر بعدی رئیس‌جمهور به استان افتتاح کنیم اما تصمیم‌گیری در این زمینه با ما نیست و دفتر ریاست جمهوری تعیین خواهد کرد که کدام پروژه در سفر آتی افتتاح شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: به‌احتمال بسیار زیاد تا پایان سال جاری شاهد حضور رئیس جمهور در استان خواهیم بود اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

احتمال افتتاح معدن مس کاتدی در سفر رئیس جمهور

استاندار قزوین بیان کرد: پروژه معدن مس کاتدی یکی از پروژه‌هایی است که به‌احتمال‌قوی در سفر ریاست جمهوری به استان به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیز داریم که برای افتتاح در سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شده‌اند اظهار کرد: اگر سفر زودتر از موعد پیش‌بینی شده انجام شود احتمال زیادی وجود دارد تا حداقل یکی از این پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی نیز به‌صورت رسمی افتتاح شود.

زاهدی ادامه داد: درصورتی‌که زمان سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین طولانی شود این پروژه‌ها با حضور وزیر صنایع و یا دیگر مسؤولین افتتاح خواهد شد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی در استان قزوین عنوان کرد: تمام واحدهای تولیدی که به‌صورت نیمه فعال درآمده‌اند، در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شوند تا مشکلات پیش روی آن‌ها از میان برداشته شود.

وی افزود: بررسی و رفع مشکلات در این کارگروه به معنای آن نیست که تمام مشکلات صنعتی استان حل شود زیرا وجود تحریم‌ها، عدم واردات مواد اولیه به کشور و بعضاً وجود تجهیزات و ماشین‌آلات کهنه و مستعمل در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به مشکلات موجود دامن می‌زند.

 

ماشین‌آلات صنعتی در قزوین قدیمی و فرسوده شده است

زاهدی ادامه داد: دلیل عمده تمامی مشکلات یاد شده آن است که مبادلات بانکی با اشکال روبرو شده است.

استاندار قزوین عنوان کرد: بااین‌وجود مشکلات اکثر کارگاه‌های تولیدی در این کارگروه حل‌شده و این تولیدکنندگان توانسته‌اند کارگاه خود را فعال کرده و به چرخه تولید بازگردند اما متأسفانه در میانه مسیر مجدداً به مشکل برمی‌خورند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین ازنظر صنعتی، یک استان قدیمی به شمار می‌رود، گفت: تکنولوژی واحدهای تولیدی و یا ماشین‌آلات آن‌ها قدیمی و فرسوده شده به همین سبب هرچند مشکلات از سد راه آن‌ها برداشته شود اما ممکن است در ادامه راه با مشکلاتی مواجه شوند.

وی اظهار کرد: این ماشین‌آلات درگذر زمان از کار می‌افتند و باید مجدد احیا شوند که خود این امر نیازمند صرف زمان و هزینه است.

زاهدی در پایان با بیان اینکه رویکرد ما حرکت به سمت تسهیلات سرمایه‌گذاری ثابت است، بیان کرد: ما تسهیلات لازم برای احیای ماشین‌آلات کهنه در کارگاه‌های تولیدی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر