۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۷۵
مجموعه مدرسه ناصریه در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های تأثیرگذار و خلاقانه‌ای دارد که امسال به مناسبت روز دختر، با اهداء گل و هدایای مختلف به دختران هم‌وطن و حتی گردشگران خارجی و همچنین بحث و گفت‌وگوی آزاد پیرامون جایگاه زن در اسلام، سعی دربرداشتن گامی در جهت معرفی تفکرات اسلام ناب داشته است.

به گزارش پایداری ملی، اسلام و تفکر توحیدی همواره پرچم‌دار حفظ کرامت انسانی و بخصوص ارزش و جایگاه زن بوده و هست و نظریاتی که حتی در تخیلات مدعیان دروغین حقوق زن در جهان امروز هم نمی‌گنجد، جزو مسلمات و ابتدائیات اسلام از 14 قرن پیش است.

نگاه خداوند به انسان کریمانه و بر اساس تقوا است همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید «ان اکرمکم عند الله اتقاکم»، اما اسلام به‌عنوان دین حق و کامل‌ترین دین، نگاه ویژه‌ای به زن و جایگاه او دارد تا جایی امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «زن ریحانه است و خدمتکار و کارگزار نیست» و این نگاهی است که حتی در مخیله غرب و غرب‌زدگان هم نمی‌گنجد چراکه آن‌ها هرچه هم در بوق حقوق زن بدمند، بازهم نگاه ابزاری و لذت جویانه به جنس زن دارند.

البته هر تفکر و مکتبی نیاز به ابلاغ و معرفی دارد که عقلانیت و زبان خوش و استوار قطعاً از پایه‌های اصلی این تبلیغ است که اگر با خلاقیت، نوآوری و صبر و حوصله همراه باشد، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

یکی از مجموعه‌هایی که مدتی است در بحث تبلیغ، حتی در سطح بین‌المللی و گردشگران خارجی، فعالیت‌های خوب و خلاقانه‌ای داشته، مدرسه ناصریه است که در میدان امام (ره) اصفهان به فعالیت می‌پردازد.

تکریم فرشتگان در مسجد امام اصفهان

به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) گروه فرهنگی ملکا با حمایت و همکاری مدرسه علمیه ناصریه اقدام به اهدا گل و هدایای فرهنگی بین بیش از 2000 گردشگر خارجی و هم‌وطنان ایرانی، مخصوصاً دختران کرده است که در همین راستا، حجت‌الاسلام سید محسن اخوان، هم‌زمان با اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» در مسجد امام اصفهان و روز دختر اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت، سرنوشت دختران فراز و نشیب‌های متفاوتی داشته، از تکریم تا تحقیر، از تبدیل‌شدن به الهه‌ای ستوده شده تازنده به گور شدن، اما با ظهور و حضور دین اسلام در مناطق مختلف جهان، تفکر غالب جاهلیت نسبت به دختران از بین رفته و اسلام به مبارزه بازنده به گور شدن، تبعیض‌های جنسیتی، محرومیت از کسب دانش، بی‌ارزش بودن و نداشتن جایگاه اجتماعی پرداخته است.

مدیر مدرسه علمیه تبلیغ بین‌الملل ناصریه در خصوص حقوق و جایگاه زن در اسلام ادامه داد: اسلام حامی حقوق زن و حفظ جایگاه و کرامت زن در جامعه است و دین مبین اسلام با برنامه‌ای مدون، این ریحانه خلقت را برای پذیرش عنوان و مسئولیت مادری آماده می‌کند، دین ما با حمایت قاطعانه از زنان به حفظ کرامت ایشان پرداخته و برخلاف آنچه در غرب شاهد آن هستیم، از افول زن به موجودی بی‌ارزش و مصرفی جلوگیری کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای آموخته‌های دین اسلام به حفظ معصومیت و آرامش زن و پرورش آن کمک می‌کند، هم‌اکنون نیز تفکر و رفتارهای نامناسبی در گوشه گوشه دنیا با دختران می‌شود، چه‌بسا جاهلیت مدرن لباس و شیوه‌اش را عوض کرده و چه‌بسا ملیتی‌هایی که تولد و داشتن دختر را عامل شر و بدبختی خود می‌دانند و نسبت به اصل وجود این گل آفرینش خشم پیدا می‌کنند.

وقتی دختران چادری هدیه می‌دهند
اخوان با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» افزود: در اسلام به بهانه‌های مختلف از مقام زن و جایگاه مادر، حمایت و قدردانی می‌شود و نمونه این حمایت، همین پویش خودجوش و مردمی است که گروهی از دختران چادری، با اهدا گل و هدایای متنوع فرهنگی، این روز را به دختران هم‌وطن و همنوعان سایر ملیت‌ها تبریک گفتند که برای برنامه امسال، در کنار اهدا گل و پذیرایی فرهنگی با کتاب و عکس نوشته‌های زیبا و جذاب و یادبودهایی برای سنین مختلف، با اهدا گیره‌های روسری دست‌ساز به بانوان علاقه‌مند ایرانی و خارجی، طعم متفاوتی از پوشش و حجاب را به ایشان چشاندند.

مدیر مدرسه علمیه تبلیغ بین‌الملل ناصریه ابراز داشت: مدرسه علمیه ناصریه با توجه به رسالت خود در زمینه گردشگری فرهنگی و تبلیغ بین‌الملل، توانسته است در سال‌های اخیر با حمایت از گروه‌های مختلفی که قصد فعالیت فرهنگی در محدوده بناهای تاریخی میدان امام (ره) را دارند، حرکتی در جهت گسترش و تبلیغ دین مبین اسلام برداشته و اقدامات مؤثری برای وحدت بخشی به فعالیت گروه‌های خودجوش و اقدامات آتش به اختیار بردارد.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است این طرح برای چهارمین سال متوالی اجرا می‌شود که در حال حاضر توسط گروه فرهنگی ملکا و با حمایت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و مدرسه علمیه ناصریه در مسجد جامع عباسی و در مرکز شهر اصفهان برگزار می‌شود و علاوه بر این پویش، در سایر مناسبت‌ها نیز با برگزاری مراسم‌هایی به گرامیداشت و تعظیم مقام اهل‌بیت (ع) پرداخته می‌شود.

اخوان در پایان گفت: همچنین گردشگرها با حضور در برنامه گفتگوی آزاد و دوستانه با روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی، توانستند با مبانی اسلام در مورد جایگاه زن در آشنا شده و سؤالات خود را مطرح و پاسخ‌های مکتب تشیع را در مورد جایگاه زن و آزادی در اسلام دریافت کنند.

علیرغم این‌که فعالیت‌های خوبی در این حوزه‌ها انجام می‌گیرد اما متأسفانه جای خالی برنامه‌هایی این‌چنین، به‌صورت منظم، نظام‌مند، فراگیر و گسترده بسیار به چشم می‌آید چراکه عقلانیت و گفت‌وگوی آزاد همراه با برخورد اسلامی و اخلاق خوش می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر