۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۲
پس از سخنان روز شنبه اوباما، دولت آمریکا رسما طرح خود برای درخواست مجوز حمله نظامی به سوریه را تقدیم کنگره این کشور کرد.

به نقل از سایت شما نیوز، این طرح بر مبنای ادعای کاخ سفید درباره دولتی بودن حملات شیمیایی حومه دمشق تنظیم شده است. همان شواهدی که جان کری، وزیر خارجه آمریکا بر اساس آنها گفت یقین یافته که نیروهای نظامی سوری مسئول این حملات اند.

در این طرح، دولت آمریکا گفته که ارتش ایالات متحده می‌خواهد عملیات نظامی را ترتیب دهد که موجب بازدارندگی، توقف، تنزل و پیشگیری از توان حکومت سوریه می شود.

در این طرح، دولت درخواست کرده که اجازه یابد تا برای حصول اهدافش از "عملیات نظامی مورد نیاز و مناسب" بهره جوید.

این نکته ممکن است جمهوریخواهان کنگره آمریکا را خوشنود نکند. آنها از باراک اوباما خواسته‌اند که صریحا "برای سرنگونی حکومت بشار اسد" چاره اندیشی کند.

جان بِینر، رئیس مجلس نمایندگان، گفته که نمایندگان پس از 9 سپتامبر (18 شهریور)، که از تعطیلات تابستانی بازمی‌گردند، در این باره تصمیم خواهند گرفت.

با این حال، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته حمله به سوریه می‌تواند فردا، هفته آینده و یا یک ماه دیگر انجام بگیرد اما او منتظر نظر کنگره خواهد ماند.

روسیه در چند روز گذشته با جدیت ادعای استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان را "فاقد شواهد مستدل" ارزیابی کرده و از آمریکا خواسته است که برای ادعاهایش در این باره، مدارک و ادله خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بیاورد. جایی که روسیه با حق وتو خود جلوی هرگونه توافق برای شکل‌گیری حمله نظامی علیه سوریه را سد کرده است.

در آخرین گزارش‌ها از آمار تلفات و مصدومان حمله شیمیایی در سوریه، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که بیش از 350 نفر از مجروحان حمله شیمیایی موردبحث در بیمارستان‌های مرتبط با این سازمان جان باختند.

ولی روز گذشته، جان کری، وزیر خارجه آمریکا شمار قربانیان حملات شیمیایی اخیر در حوالی دمشق را بیش 1400 نفر اعلام کرد وگفت در میان آنها حدود 400 کودک هم قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر