۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۶۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه سفره‌های آبی کرمان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند گفت: چاه‌های تامین‌کننده آب کرمان پاسخگوی شرایط موجود نیست و گذر از این بحران مدیریت مصرف خانواده‌ها را می‌طلبد.
به گزارش پایداری ملی، محمد طاهری با اشاره به افت فشار و قطحی آب در برخی نقاط شهر کرمان در روزهای گذشته اظهار داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که منابع آبی ما خدادادی است و ظرفیت استفاده ما از این منابع محدود است.

وی با بیان اینکه محدود بودن منابع آبی ما یک حقیقت غیرقابل انکار است گفت: خشکسالی‌های 10 سال گذشته باعث شده که وضعیت سفره‌های آبی ما بسیار ضعیف باشد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان و شهر کرمان با ضعف سفره‌های آبی روبه‌روست افزود: شرکت اب استان کرمان از تمام ظرفیت و توان خود برای گذر از این بحران استفاده کرده و آنچه را که امکان‌پذیر است در اختیار مردم قرار داده‌ایم اما وضعیت ذخیره آب در کرمان وضعیت مطلوبی نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها ما در شهر کرمان یک لیتر در ثانیه آب کم داریم عنوان کرد: نیاز مردم شهر کرمان 3 هزار لیتر بر ثانیه است در حالیکه ظرفیت ما حدود هزار و 900 لیتر بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه ما در شهر کرمان هزار و 100 لیتر بر ثانیه آب کم داریم که این کمبود آب خود را در شبکه توزیع آب شهر کرمان نشان می‌دهد گفت: در حال حاضر برنامه قطع و یا جیره‌بندی آب در کرمان را نداریم و تلاش کردیم تا با مدریت افت فشار آب کمبود مخازن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه آب چیزی نیست که وجود داشته باشد و ما آن را از مردم دریغ کنیم افزود: در حال حاضر تمام تلاش ما این است که تمامی منابع آبی کرمان که حدود 90 حلقه چاه است که حتی برخی از آنها در فاصله 80 تا 90 کیلومتری کرمان قرار دارند همه آنها با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه گذر از روزهای گرم تابستان و عبور از این بحران نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم و خانواده‌هاست گفت: مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها و استفاده بهینه در این روزها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که مدیریت مصرف آب خانواده‌ها تاثیر چندانی در گذر از این بحران ندارد عنوان کرد: در تعطیلات گذشته که تعدادی از خانواده‌ها به خارج شهر رفته بودند باعث شده که وضعیت ذخیره آب ما بهبود نسبی داشته باشد و ما روز گذشته در کرمان کم‌آبی کمتری داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر