۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۱۱۴۰
فرماندار قشم گفت: افزایش خرید تضمینی آب سایت مپنا از ۹ هزار به ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمکعب است کافی نیست و باید با افزایش سه هزار متر مکعبی، حجم آب خریداری شده به ۱۴ هزار مترمکعب برسد تا مشکل آبرسانی در قشم به صورت کامل مرتفع شود.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا نصری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قشم افزود: هم اکنون ۵۰ درصد از آب شهرستان توسط آب‌شیرین‌کن مپنا تأمین می‌شود که راه طولانی این سایت تا غرب جزیره باعث افت فشار آب می‌شود و این امر آب‌رسانی را دچار اختلال می‌کند.

وی ادامه داد: از این روی احداث ۲ آب‌شیرین‌کن دیگر در منطقه‌های سَلَخ و تورگان در دستورکار قرار گرفت تا علاوه بر رفع مشکل مذکور، پدافند غیرعامل نیز رعایت شود و آب غرب جزیره از سایت مپنا جدا شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: با توجه به نیازمندی‌ها، تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تأمین آب شرب روستاها هزینه شده که نزدیک به یک سوم بودجه شهرستان قشم در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شاخص آب رسانی در جزیره قشم پیش از دولت تدبیر و امید صفر بود که با تلاش‌های انجام شده، هم اینک فقط سه روستا از ۵۸ روستای شهرستان قشم به شبکه توزیع آب متصل نیستند.

نصری ادامه داد: در این میان ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای بروز کند که دولتمردان خود را موظف به رفع آن می‌دانند.

وی اظهار کرد: اگرچه به جز سه روستا، شبکه آبرسانی در جزیره کامل شده است اما مردم غرب جزیره مزه شیرین آب‌رسانی را نچشیده‌اند و از این رو شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) هرمزگان باید آن را به سرانجام برساند.

فرماندار قشم خاطرنشان کرد: مباحث و مشکلات بیان‌شده از جمله واگذاری زمین توسط منطقه آزاد قشم باید در نشست‌های دوطرفه و در فضای تعامل، هم افزایی و همدلی برطرف شود.

سومین شورای اداری قشم روز یکشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهرستان قشم شامل سه بخش مرکزی، شهاب و حَرّا با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج‌فارس گسترده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر