۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۰۶۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به معافیت مالیاتی درنظر گرفته شده برای صادرات نفتی اظهار کرد: این معافیت در شرایطی مد نظر قرار می‌گیرد که ارز به کشور برگشت داشته شود.
به گزارش پایداری ملی، فرهاد دژپسند پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه اقتصادی سلفچگان در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش تولید در برخی از واحدها طی سه ماهه اخیر نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: شرایط در برخی واحدها به گونه ای است که به دنبال افزایش شیفت های کاری هستند.

وی با اشاره به اینکه این شرایط نشان دهنده این است که این واحدها توانسته اند محصولاتی تولید کنند که در داخل کشور و همچنین دیگر کشورها تقاضای کافی داشته باشد، افزود: یکی از مسائلی که در بخش صادرات از سوی صادرکنندگان قم مطرح می شود مسئله بازگشت ارز به کشور است در حالی که به نظر بنده این مشکل قابل توجه نبوده و تولید کنندگان فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می توانند بدون دغدغه نسبت به افزایش صادرات اقدام کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تاکید کرد: با همکاری مدیریت منطقه، مدیریت استان و مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی می توان شاهد افتتاح فاز سوم این منطقه اقتصادی در آینده نزدیک بود.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی درنظر گرفته شده برای صادرات نفتی اظهار کرد: این معافیت در شرایطی مد نظر قرار می گیرد که ارز به کشور برگشت داشته شود و بر اساس این قانون اغلب صادر کنندگان می توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

دژپسند از افزایش وزنی و ریالی میزان صادرات سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سه ماهه پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: کمیته 5 نفره تصمیمات ارزی متشکل از وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صمت، وزیر نفت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر