۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۳۷
رئیس جمهور سابق قزاقستان با اشاره به تقویت مراکز قدرت در آسیا گفت: کشورهای منطقه در آینده توانایی مقابله با حاکمیت یک طرفه غرب را خواهند داشت.

به گزارش پایداری ملی، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان و رئیس شورای امنیت این کشور در کنفرانس بین‌المللی با موضوع «فعالیت 30 ساله» دیدگاه خود نسبت به روند توسعه جهانی را مطرح کرد و اظهار داشت: مراکز قدرت در آسیا تقویت می‌شوند و در آینده توانایی مقابله با حاکمیت یک طرفه غرب را خواهند داشت.

نظربایف تصریح کرد: ما در عصر دیجیتال به سر می‌بریم و امروز نقش مخترعین و مهندسان بسیار بزرگ است و تکنولوژی‌های نوین سریع کشف و رشد می‌کنند.

رئیس جمهور سابق قزاقستان خاطر نشان کرد: انقلاب صنعتی از طریق کشف تکنولوژی‌های جدید به طور جدی اقتصاد جهانی را تغییر داد.

نظربایف با اشاره به تغییرات در حوزه انرژی و لزوم پیدا کردن راه‌هایی برای تولید انرژی گفت: تا سال 2050 تقاضای انرژی 3 برابر افزایش می‌یابد و در برخی کشورها برق تولید شده از خورشید و باد ارزانتر از برق معمولی است.

رئیس شورای امنیت قزاقستان با اشاره به جنگ‌های اقتصادی تصریح کرد: احتمال تغییر سیستم مالی جهانی وجود دارد.

وی نشان کرد: جهان نیازمند سیستم جدید با رعایت منافع مراکز جدید قدرت، اشخاص، قابلیت واکنش در برابر چالش‌ها و تهدیدات معاصر است.

نظربایف اظهار داشت: برخی کشورها سلاح کشتار جمعی و موشک‌ تولید می‌کنند و جامعه بین‌الملل کنترل و نظارتی بر این کشورها ندارد.

رئیس جمهور سابق قزاقستان افزود: به غیر از شدت یافتن درگیری‌ها در جهان برخورد قدرت‌های جهانی نیز صورت می‌گیرد و مراکز قدرت در آسیا به دلیل توسعه چین، هند و اندونزی تقویت می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر