۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۰۱
در سه ماه نخست امسال؛
مدیر کل گمرک گناوه از افزایش میزان صادرات و کاهش واردات در سه ماهه نخست امسال در گمرک گناوه خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محسن خرم‌رخ عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گناوه اظهار داشت: شغل اصلی مردم این شهرستان دریانوردی بوده و تجارت حرف اول را در معیشت مردم این منطقه می‌زند که باید از این ظرفیت تجاری گناوه به نحو احسن بهره برد.

وی افزود: گمرک گناوه بزرگترین گمرک شمال استان است و صادرات و واردات کالا از هر کشوری که انجام شود می‌تواند به معیشت مردم این بندر کمک کند.

وی به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان اشاره کرد و افزود: گمرک این بندر به محض ابلاغ آئین نامه برای اجرایی کردن این آئین نامه آماده اجرای آن است که می‌تواند نقشی مهم در بهبود وضعیت اقتصادی مردم این منطقه داشته باشد.

مدیرکل گمرک گناوه گفت: در حال حاضر ۱۴ پست تخلیه و بارگیری در اسکله گناوه در حال تخلیه و بارگیری هستند.

افزایش صادرات

خرم رخ با اشاره به میزان صادرات و واردات از گمرک این بندر گفت: در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات کالا از گمرک بندر گناوه از نظر وزنی ۹۰۷ و از لحاظ ارزش ۶۵۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸ از طریق گمرک گناوه در ۲۱ فقره اظهار نامه ۸۴۶ تن کالا به ارزش تقریبی به ارزش ۹۱۰ هزار و ۳۴۹ دلار صادر شده است.

مدیر کل گمرک گناوه یادآور شد: کالاهای صادراتی در سه ماهه اول امسال شامل محصولات کشاورزی مانند کاهو، خربزه، پیاز همچنین خرچنگ، کود حیوانی و یونجه بوده است که به کشورهای حوزه خلیج فارس کویت، قطر و امارات متحده عربی صادر شد.

کاهش میزان واردات کالا

خرم رخ با اشاره به کاهش میزان واردات کالا در سه ماهه نخست امسال اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۱۲۱ فقره اظهارنامه به وزن ۲ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۶۶۹ هزار و ۲۴۷ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۶ و از لحاظ ارزش ۲۹ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان عمده کالاهای وارداتی سه ماهه اول امسال نیز گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل لاستیک کامیون، لوازم یدکی، لوازم خرازی و اسباب بازی بوده است.

مدیرکل گمرک گناوه با بیان افزایش ۴۷ درصدی میزان درآمد گمرک گناوه و بندر ریگ در سه ماهه اول امسال نسبت مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: میزان درآمد گمرک بندرهای گناوه و ریگ از محل واردات در سه ماه اول سال جاری ا ۳۳۷ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد

وی با اشاره به اینکه شعار گمرک با محوریت «گمرک امین دولت و خدمتگزار ملت» است گفت: سالم سازی سیستم و سلامت کاری، تسهیل در کار و رضایتمندی ارباب رجوع، رفتن به سمت سامانه‌های الکترونیک به عنوان اولویت‌های مورد توجه است.

مدیرکل گمرک گناوه اظهار داشت: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد تا هم خدمتگزاری به مردم در اسرع وقت انجام شود و هم قوانین و مقررات و حقوق و عوارض دولت اجرایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر