۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۹۶
حجت‌الاسلام رفیعی معتقد است اینکه دشمن اصرار به رواج بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دارد به دلیل این است که این، گناهِ زوداثری است.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و از کارشناسان برجسته صداوسیما گفت: برخی از گناهان بروز ندارد مثل شراب خواری، ممکن است افرادی در خانه‌های خود مشروب بخورند و کسی هم متوجه نشود، یا اختلاس و خدعه کنند، ممکن است صدها اختلاس و خدعه واقع شود و هیچ کسی هم متوجه نشود، اما بدحجابی از هنجارشکنی‌هایی است که خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: من نمی‌خواهم بگویم بدحجابی مهم‌ترین منکر در جامعه است؛ خیر، ما منکر اعتقادی داریم مثل شرک، منکر اقتصادی داریم مثل ربا، منکر سیاسی مثل تفرقه و ... اما این منکر از آنجایی که خودش را در جامعه نشان می‌دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است لذا جامعه دینی باید از منکر بارز دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: الان کدام شهرداری یا مراکز دولتی اجازه کار کردن به مغازه‌های شراب‌فروشی را می‌دهد؟ درست است که شراب توسط برخی افراد در جامعه استفاده می‌شود، اما در خیابان‌ها و در جلوی چشم عموم مردم مغازه شراب‌فروشی نداریم، این یعنی ظاهر جامعه هم باید از این گناه پاک شود.

رعایت حجاب لازمه زندگی در جامعه اسلامی است

این استاد حوزه گفت: ما باید آنقدر باورها را قوی کنیم که افراد خودشان به سوی حجاب کشیده شوند و تصمیم بگیرند حجابشان را رعایت کنند، اما وقتی به سطح جامعه می‌رسیم دیگر به اعتقاد کار نداریم، ممکن است برخی بگویند من اصلاً دین را قبول ندارم چه برسد به حجاب، ولی باید حجاب را در جامعه دینی رعایت کرد. اگر کسی در جامعه دینی زندگی می‌کند، باید حجاب را رعایت کند، این قانون است، وقتی این موضوع قانون شده، باید آن را رعایت کرد.

وی معتقد است که برای ترویج فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه باید در دو بُعد کار کرد، یکی بُعد فرهنگی که در آن به بیان ضرورت‌ها و فوائد حجاب پرداخته می‌شود، دوم بُعد قانون‌مداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: رعایت حجاب در جامعه اسلامی قانونی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بی‌حجابی در جامعه اسلامی ممنوع است چه اینکه افراد به آن اعتقاد داشته باشند و چه اعتقاد نداشته باشند. اینکه دشمن اصرار به بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دارد به دلیل این است که این، گناهِ زوداثری است، یعنی وقتی بدحجابی و بی‌حجابی زیاد شود، به دنبال آن گناهان و فسادهای دیگر هم زیاد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر