۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۰۹۱
وزير اطلاعات در جمع خبرنگاران:
وزير اطلاعات با بيان اينکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حرکت واقعی در مقابله با تروریسم است، گفت: حمايت از هرگونه حرکت ضد تروریسم، ضد خشونت و ضد منطق به عنوان یک راهبرد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.
 حجت‌الاسلام و المسلمين سید محمودعلوی وزیر اطلاعات در حاشيه کنگره 17 هزار شهيد ترور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: گروه‌هایی دست به تروریسم زدند که از نظر منطق در برابر جمهوری اسلامی ایران دچار عجزند.

وی ادامه داد: ترور نشانه عجز دشمنان است و هرچه این عجز بیشتر شود، خشونت دشمنان هم بیشتر می‌شود؛ تاریخ انقلاب اسلامی ما نشانگر خشن‌ترین حرکت دشمنان در برابر این انقلاب شکوهمند است.

حجت‌الاسلام و المسلمين علوی تصریح کرد: این عجز دشمنان و جنبه قربانی‌بودن انقلاب متاسفانه کمتر به تصویر کشیده و مطرح شده است.
 
وزیر اطلاعات همچنين داشت: مرور زمان این امر را تهدید می‌کرد که دچار فراموشی شود که الحمدلله عزیزانمان در بنیاد هابیلیان این ابتکار زیبا را به خرج دادند و این تاریخ بسیار اسفبار و تراژدی ترور فرزندان انقلاب را به جرم حمایت از انقلاب اسلامي و دفاع از نظام و انقلابی که مردم به پا کردند به تصویر کشیده و این همایش را برگزار کردند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمين علوی تصریح کرد: ما از همه عزیزانی که با بنیاد هابیلیان همکاری کردند و همچنين نهادهای همراه که باعث هرچه باشکوهتر برگزارشدن این همایش شده‌اند تشکر می‌کنیم و امیدواریم که انشاءالله این آغاز یک راه باشد.
 
وی تاکید کرد: امروزه ما می‌بینیم که در دنیا حرکت ترور نه تنها متوقف نشده بلکه متاسفانه در اشکال جدیدی خود را نشان می‌دهد، ما در جای جای دنیا شاهد شکل‌گیری حرکت‌های تروریستی هستیم.
 
وزیر اطلاعات در ادامه افزود: در اطراف ما در کشورهای مختلف یا بمب منفجر می‌شود یا گلوله‌هایی شلیک می‌شود که افرادی بیگناه مورد هدف قرار می‌گیرند و یا مغزهای متفکری را هدف قرار می‌دهند که تنها جرم آنها شکوفابودن آنهاست.
 
وی اظهار داشت: این حرکت تروریسم در دنیا متوقف نشده و برای اینکه این حرکت دچار توقف شود، باید حرکت‌های اینچنینی صورت گیرد و دامنه جغرافیایی این همایش ها گسترش یابد و در فراخوان مقابله تنها به داخل کشور اکتفا نشود بلکه از سراسر کشورهای دنیا براي ارائه مقاله فراخوان شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين علوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از اینکه خود قربانی ترور بوده، بايد بتواند به عنوان محوریت راستی و درستی وارد مبارزه با تروریسم شود چرا که در دنیا کساني هستند که شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند و حتی خود را به عنوان پرچمدار و پیشکسوت این حرکت می‌نامند.
 
وزیر اطلاعات تاکید کرد: اما وقتی کارنامه آنها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم خود آنها آغازگر تروریسم دولتی هستند، حرکت آنها در دست زدن به ترور از زشت‌ترین انواع ترور است و همانهایی که داغتر از همه شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند امروز در زمینه تروریسم دولتی پیشکسوت هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمين علوی تصریح کرد: بنابراین باید در دنیا قربانی حقيقي تروریسم بیاید و پرچمدار واقعی این حرکت شود که الحمدلله جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حرکت واقعی در مقابله با تروریسم است.

وی افزود: بنیاد هابیلیان این حرکت را در عمل مجسم کرد لذا برای آنها آرزوی توفیق و از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم و امیدواریم در مقاطع زمانی هر سال یکبار و اگر نه هر دو سال یکبار این همایش برگزار شود.
 
وزیر اطلاعات همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کچوئیان اعلام کرد که وزارت امور از این مجموعه مردم‌نهاد حمایت می‌کند آیا وزارت اطلاعات هم اقدامی خواهد کرد، اظهار داشت: حمايت از هرگونه حرکت ضد تروریسم، ضد خشونت و ضد منطق به عنوان یک راهبرد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و وقتی این چنین شد، همه نهادها و ارگانها نیز در آن سمت و سو حرکت مي‌کنند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر