۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۰۹
معاون نخست‌وزیر روسیه در آستانه سفر "دمیتری مدویدیف" به فرانسه اعلام کرد که مسکو هیچ مذاکره‌ای درباره لغو تحریم‌های ضدروسی با هیچ‌کس انجام نمی‌دهد، ولی امیدوار است عقل سلیم و واقع بینی در اتحادیه اروپا دیر یا زود به این مسئله بینجامد.

به گزارش پایداری ملی، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه امروز، دوشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با "ادوارد فیلیپ" نخست وزیر فرانسه به این کشور سفر می‌کند. انتظار می‌رود که روسای دولت روسیه و فرانسه درباره همکاری‌های تجاری-اقتصادی دوجانبه و همچنین روند اوضاع در اوکراین و سوریه گفت‌وگو کنند.

"سرگئی پریخودکا" معاون نخست وزیر روسیه در آستانه این سفر در جمع خبرنگاران اعلام کرد، مقامات مسکو هیچ مذاکره‌ای درباره لغو تحریم‌های ضدروسی انجام نمی‌دهند، ولی امیدوارند که عقل سلیم و واقع بینی در اتحادیه اروپا دیر یا زود به این مسئله بینجامد.

این مقام کابینه وزرای روسیه تاکید کرد: «ما هیچ مذاکره‌ای درباره لغو اقدامات محدودکننده یکجانبه و غیرقانونی از سوی سایر کشورها انجام نمیدهیم. برای اینکه این روسیه نبوده که رویارویی تحریم‌ها با غرب را آغاز کرده است. ما اولین گام را برنداشته و در این باره با هیچ کشوری گفت‌گویی نخواهیم کرد.»

پریخودکا یادآور شد، البته ضرورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا از سوی بسیاری از مقامات اروپایی شرکت کننده در اجلاس بین‌ المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ شنیده شد. ما اطلاع داریم که بسیاری از سیاستمداران و نمایندگان محافل تجاری اروپا هم بر غیرموثر بودن و غیرسازنده بودن سیاست تحریمی کنونی علیه روسیه اذعان دارند.

وی افزود: «تحریم‌ها نه به نفع روسیه است و نه به نفع اتحادیه اروپا و خسارات وارده از اقدامات محدودکننده متقابل که صدها میلیارد یورو ارزیابی شده است، مسلماً به هر دو طرف آسیب وارد کرده است. روسیه علاقه مند به از سرگیری و توسعه روابط خود نه تنها با فرانسه، بلکه با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و در این راستا از پیشنهادات سازنده طرف‌های اروپایی استقبال می‌کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر