۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۸۳۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اعلام اینکه برای مقابله بیشتر و بهتر با ترانزیت مواد مخدر نیاز به تجهیزات بیشتر است گفت: تشکیل بسیج دریایی یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی بود که انجام و باعث کشف بیشتر مواد مخدر و جلوگیری از ورود آنان به کشور می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، میرزاد شامگاه شنبه در نشست خبری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه آنچه در جامعه نمود پیدا می‌کند موضوع اعتیاد و مشکلات اجتماعی حاصل از این پدیده است اظهار داشت: این معضل نیز حاصل مشکلاتی است که در حوزه خانواده‌ها‌ اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم آن را درمان کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که باعث افزایش این معضل در کشور شده است افزود: به دلیل ارزان بودن مواد مخدر در افغانستان و ۵۰ برابر شدن آن از زمان اشغال این کشور توسط آمریکا، باعث شده سیل مواد مخدر به سمت دریای عمان و خلیج فارس کشیده و در سواحل هرمزگان بارانداز شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار، هرمزگان را مسیر ترانزیت برای سایر استان‌ها برشمرد و گفت: تنها ۱۰ درصد ترانزیت مواد مخدر در هرمزگان کشف می‌شود و ۹۰ درصد آن به دلیل کمبود تجهیزات میسر نیست که نیازمند یکسری اقدامات و امکانات است.

میرزاد، ورود سپاه در مبارزه با مواد مخدر به خصوص در دریا و سواحل را اقدامی مثبت در جهت مبارزه با این معضل ذکر کرد و یادآور شد: سپاه با توجه به دارا بودن تجهیزات پیشرفته‌تر نسبت به دریابانی می‌تواند نقش پررنگ‌تری در مبارزه با مواد مخدر در دریا و ساحل داشته باشد.

 وی به پایین آمدن سن اعتیاد در استان اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که در پایین آمدن سن افراد معتاد مشاهده می‌کنیم، وضعیت چندان مناسب نیست و گاهاً مشاهده می‌شود که  به مدارس نیز سرایت کرده و مدارس حاشیه‌نشین بیشتر در معرض آن هستند.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار ادامه داد: متأسفانه در حوزه بانوان نیز این پدیده در حال افزایش است و قبح آن از بین رفته و ضعف قانونی نیز باعث شده تا توزیع  مواد مخدر توسط بانوان افزایش یابد.

میرزاد، تنوع در مواد مخدر را نیز یکی دیگر از علل و عوامل افزایش معتادین در سطح استان و کشور برشمرد و بیان کرد: این عامل و هجوم معتادین سایر استان‌ها به هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی از دغدغه‌های مسؤولین استان شده است.

 وی حضور خیرین در این حوزه را یکی از نیازهای بسیار مهم ذکر و تصریح کرد: خیرین باید در ساخت کمپ‌های ترک اعتیاد و تجهیز آن و کمک به رهایی معتادین از این معضل به کمک دولت بیاید.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و توجه به اشتغال بعد از ترک معتادین را دو عامل مهم دیگر در برخورد با این معضل فرهنگی اعلام کرد و یادآور شد: از بنگاه‌های اقتصادی نیز درخواست اشتغال برای این افراد را داریم تا بتوانند نسبت به استقلال زندگی خود و خانواده گام بردارند و گرنه در صورت عدم اشتغال، امکان برگشت دوباره آنان به حالت قبل دور از ذهن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر