۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۳۳
با تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی، آتش سوزی ارتفاعات اَبنو سپیدان بطور کامل مهار شد.

به گزارش پایداری ملی، شهرام منتصری در تشریح وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: آتش سوزی از ساعت 11 صبح دیروز در عرصه‌های مرتعی ارتفاعات اَبنو شهرستان سپیدان به وقوع پیوست که پس از دریافت گزارش آتش سوزی در این منطقه بلافاصله تعدادی از نیرو‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان و منابع طبیعی بخش بیضا به محل اعزام و عملیات اطفاء حریق آغاز شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص و صعب العبور بودن منطقه و نیز پوشش متراکم گونه‌های مرتعی و وزش شدید باد عملیات اطفاء حریق دشوار و به کندی پیش می‌رفت، اما درنهایت پس از تلاش‌های فراوان و علی رغم گرمای طاقت فرسا و گستردگی جبهه‌های آتش به علت حضور به موقع نیرو‌ها در منطقه، حریق در ساعت 18 بعداز ظهر بطور کامل کنترل و مهار شد.

منتصری ادامه داد: ساعاتی پس از مهار کامل حریق نیز تعدادی از نیرو‌ها جهت پایش منطقه و اطمینان از مهار کامل حریق در منطقه حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به میزان خسارت ناشی از این حریق اظهار داشت: مساحت آتش سوزی و علت وقوع آن در دست بررسی است.

وی در پایان ضمن اشاره به اثرات مخرب آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را به شماره 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.

منطقه اَبنو در 20 کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و دارای پوشش مرتعی غنی از جمله بوته‌های گون و دافنه و کلاه میرحسن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر