۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۶۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: در سال گذشته با بررسی شرکت برق استان اصفهان در شهرستان اصفهان با اجرای این طرح شاهد کاهش 40 مگاواتی برق بودیم و در اداره‌های استان هم که از این طرح پیروی کردند شاهد کاهش 70 مگاواتی در کل استان بودیم.

به گزارش پایداری ملی، منصور شیشه‌فروش امروز در اصفهان با اشاره به ساعات کار اداری در تابستان، عنوان کرد: با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی و افزایش دما در تابستان شاهد افزایش بار سرمایشی و مصرف برق در استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مصرف برق استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل مصرف بیش‌ از حد برق شاهد قطعی برق در بعضی از شهرها بودیم که با اعلام اداره برق استان 8 درصد برق مصرفی استان در ادارات است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در خصوص راهکاری‌های کاهش مصرف برق در اداره‌ها، اظهار داشت: با بررسی‌ها انجام‌شده و با توجه لزوم افزایش بار سرمایشی خصوصاً در ساعات اوج مصرف و به‌ منظور اجتناب از قطعی برق امسال جلساتی با دو هدف کاهش حداکثری بار در ساعات اوج و پیشگیری از وقوع خاموشی برق برگزار شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: در چندین جلسه راهکارهای کاهش مصرف برق در اداره‌ها مورد برسی قرار گرفت‌ که اداره‌ها از اول تیر ماه یک ساعت زودتر شروع به کار و یک ساعت زودتر به پایان برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های برق باید بررسی کنند این اقدام چه قدر مؤثر بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته با بررسی شرکت برق استان اصفهان در شهرستان اصفهان با اجرای این طرح شاهد کاهش 40 مگاواتی برق بودیم و در اداره‌های استان هم که از این طرح پیروی کردند شاهد کاهش 70 مگاواتی در کل استان بودیم.

وی با اشاره به راهکارهای صرفه‌جویی در اداره‌ها، افزود: در جلساتی که داشتیم یک سری نکاتی از جمله استفاده کامل از نور خورشید، خاموش بودن وسایل سرمایشی در ساعات اوج مصرف و فعال کردن مدیریت انرژی را در دستگاه‌ها برای بررسی مصرف برق به اداره‌ها گفته شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استفاده از کنتور هوشمند در اداره‌ها الزامی شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی صرفه‌جویی در انرژی برای کارمندان و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف از جمله اقدامات دیگر برای کاهش مصرف برق در اداره‌ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر