۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۲۵
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به دستاوردهای اخیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه، گفت: مستندترین گزارش‌ها از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها توسط این کارگروه‌ها تدوین شده و گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در کشور نیز آماده شده است.
به گزارش پایداری ملی، محمدهادی عسکری مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای شبکه ملی جامعه و دانشگاه، اظهار داشت: تمامی دانشگاه‌های مادر استانی دارای دبیرخانه شبکه ملی «جامعه و دانشگاه» هستند.

وی ادامه داد: شبکه ملی جامعه و دانشگاه بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است و هدف از آن این است که با مشارکت دانشگاه‌ها، نخبگان و بخش غیردولتی عمده مسائل و مشکلات استان‌ها را بررسی کند و از این بررسی‌ها گزارش‌های سیاستی و مسأله‌شناسی تنظیم و در قالب گزارش‌های راهبردی به مسئولان و وزرا ارسال کند. 

عسکری ادامه داد: این شبکه دارای سه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه محیط زیست و منابع طبیعی و کارگروه اقتصاد و گردشگری است که البته مقید به این سه کارگروه نیستیم و می‌توان متناسب با نیاز استان کارگروه‌های دیگری نیز تعیین کرد.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای اخیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه، گفت: مستندترین گزارش‌ها از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان‌ها توسط این کارگروه‌ها تدوین شده است؛ تاکنون ۱۱ گزارش راهبردی از مسائل آب و محیط زیست و مسائل حاشیه‌نشینی ۱۱ استان تهیه شده است و گزارش راهبردی درباره سیلاب‌های اخیر در کشور نیز آماده شده است و به زودی به سیاست گذار ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این ساختار می‌تواند به دولت و نهادهای سیاست‌گذار کمک کند، تولید و جمع‌آوری داده می‌کند و در تصمیم‌گیری‌‌ها برای استان‌ها به کمک مسئولان می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر