۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۰۳۸
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تا دوماه آینده مسئولیت نگه‌داری و ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از پیمانکار روسی به کارفرمای ایرانی منتقل می‌شود.
حسین درخشنده عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته دولت در نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر وارد مرحله عملیاتی برای تولید برق ایمن و مطمئن شده است.

وی با تأکید بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر با روش‌ها و شاخص‌های محاسباتی و عملیاتی نیروگاه از ماه‌ها قبل برای تولید برق مطمئن فعالیت می‌کند، افزود: نیروگاه اتمی بوشهر با واگذاری مسئولیت آن به کارشناسان ایرانی تا دو ماه آینده وارد مرحله بهره‌برداری صنعتی می‌شود.

درخشنده، دستیابی کارشناسان ایرانی از تجربیات پیمانکاران در جهت نگهداری و بهره‌برداری را موجب مباهات دانست و بیان داشت: این توانمندی که با آموزش‌های عملی و تئوری همراه بود ما را به اهداف تدوین شده نزدیک می‌کند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: اکنون کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری و کنترل اتاق فرمان از سازمان نظام هسته‌ای کشور شده‌اند که موجب افتخار نظام اسلامی ایران است.

وی، کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر را مالک اصلی این مرکز دانست و اذعان داشت: همه کارکنان و کارشناسان باید خود را صاحب و مالک این تأسیسات بدانند که این مهم احساس مسئولیت کارکنان و کارشناسان نسبت به این مجموعه را افزایش می‌دهد.

درخشنده با بیان اینکه این کارکنان پس از کسب تجربه از پیمانکار موفق به دریافت پروانه حفظ، بهره‌برداری و نگه‌داری شده‌اند، تصریح کرد: کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر پس از فراگیری مراحل لازم اکنون می‌توانند کلیدزنی در مرکز کنترل را برعهده بگیرند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر همچنین با قدردانی از کارکنان، کارشناسان و مدیران نیروگاه اتمی بوشهر، مراحل انتخاب کارمند و مدیر نمونه را برشمرد و ابراز داشت: انتخاب اشخاص نمونه براساس ضوابط قانونی است که هرساله به یاد دو شهید بزرگوار رجایی و با هنر صورت می‌گیرد.

در این مراسم از کارکنان، کارشناسان و مدیران نمونه تجلیل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر