۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۵۸
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش خطر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: تمامی نیروهای منابع طبیعی برای اطفاء و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش پایداری ملی، احمد طاهری امروز در نشست اعضای شورای هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن هشدار نسبت به افزایش خطر وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما لازم است تمامی نیروهای منابع طبیعی در تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی برای اطفاء و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع آمادگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به مراتع ییلاقی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل چرای دام در مراتع ییلاقی به ویژه مراتع لار بدون هیچ‌گونه اغماضی از ورود دام‌های بدون پروانه و مازاد بر ظرفیت به این مراتع جلوگیری به عمل آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ضمن اخراج دام از مراتع، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود: آن دسته از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه‌های آبخیزی اجرا می‌شود که علاوه بر داشتن طرح، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیل‌خیزی نیز دارای حساسیت ویژه‌ای باشند.

طاهری بیان کرد: با توجه به اهمیت اقدامات آبخیزداری در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، انجام این اقدامات در سطح حوزه‌های آبخیز استان تهران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا به نیاز اقدامات آبخیزداری لازم است تا فرمانداری‌ها اعتبارات از محل ارزش افزوده دهیاری‌ها برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری را به صورت جدی پیگیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر