۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۴۳
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: از سال گذشته ادارات موظف شده‌اند تا 20 درصد مصرف برق خود را از مولدهای خورشیدی تأمین کنند.

به گزارش پایداری ملی، محمدابراهیم شرکا صبح امروز در جمع خبرنگاران در راستای موضوع مدیریت مصرف و الکترونیکی کردن قبوض برق اظهار داشت:  تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان 360 هزار مشترک هستند.

وجود ٢٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان

وی افزود: به سبب پراکندگی جمعیت در استان تعداد مشترکان برق نسبت به دیگر استان‌ها کم است اما با توجه به این پراکندگی بیش‌از ٢٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه تعمیر و نگهداری شبکه‌ها در استان به صورت استاندارد انجام می‌گیرد این شبکه‌ها از پایداری خوبی برخوردار هستند به طوری که در استان خاموشی ناشی از حوادث، تعمیر و سرویس بسیار کم است.

سیلاب اخیر خسارتی به شبکه‌های برق وارد نکرد

شرکا به سوقوع سیلاب اخیر در برخی از نقاط استان اشاره داشت و افزود: هر چند خسارات سیل در برخی از نقاط استان چشمگیر بوده ولی به شبکه‌های برق خسارت چندانی وارد نشده و در مدت زمان اندک این خسارات نیز رفع شد.

وی عنوان داشت: از سال گذشته با تجهیز اکیپ‌های خط گرم در شهرستان‌ها توانستیم برای تعمیر، نگهداری و سرویس شبکه‌ها میزان خاموشی را به حداقل کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع گفت: در این راستا سامانه‌ای ایجاد شده که از صفر تا ١٠٠ درخواست مشترکین از راه دور قابل پیگیری است که این امر در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

شرکا به بحث مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: یکی از مصارف عمده برق مربوط به بخش سرمایشی است.

طرح مشوق مصرفی برای کشاورزان

وی با بیان اینکه برای برخی از مشترکان برق از جمله مشترکان خانگی، کشاورزی و صنعتی مشوق‌هایی در راستای کاهش و مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان جهاد کشاورزی منعقد شده که اگر کشاورزان چاه خود را چهار ساعت در زمان اوج مصرف خاموش نمایند 20 ساعت مصرف رایگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین مشترکان خانگی اگر 10 درصد مصرف خود را  کاهش دهند حق پرداختی آن‌ها با تعرفه پایین محاسبه می‌شود.

شرکا به طرح جایگزینی قبوض الکتروتیکی به جای کاغذی اشاره نمود و یادآور شد: در حال حاضر در دوره‌های مختلف برای مشترکان مختلف قبوض کاغذی صادر می‌شود که این امر هزینه‌های سنگینی را بردوش دولت می‌گذارد که با حذف این قبوض علاوه بر دیگر مزایا از ایجاد این هزینه‌ها پیشگیری می‌شود.

جزئیات الکترونیکی شدن قبوض برق

وی اضافه کرد: چند راهکار برای الکترونیکی کردن قبوض برق پیشنهاد شده که از جمله آن مراجعه مشترکان به سامانه 5000160000 و وارد کردن شماره همراه خود، تماس با تلفن 121 و اعلام تلفن همراه، مراجعه به سایت شرکت و درج نمودن شماره همراه و همچنین اعلام شماره همراه به مأموران برق است،.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی افزود: برنامه الکترونیکی کردن قبوض برق از تیرماه امسال در استان اجرایی و از مهر ماه به هیچ عنوان قبض کاغذی چاپ نمی‌شود.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت:  هر ساله با رشد بار در شبکه‌های برق مواجه هستیم که در همین راستا برنامه‌‌های مدونی برای کاهش و مدیریت مصرف وجود دارد.

محسن بخشایی افزود: مدیریت بار مصرفی که برای ادارات انجام می‌گیرد بسیار سختگیرانه‌تر بوده و در قالب دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

الزام ادارات به تامین 20 درصد برق مصرفی از مولدهای خورشیدی

وی افزود: از سال گذشته ادارات موظف شده‌اند تا 20 درصد مصرف برق خود را از مولدهای خورشیدی تأمین کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی اضافه کرد: کمتر از یک درصد مشترکین شرکت توزیع برق استان مشترکین صنعتی بوده ولی بیش‌از ۵٠ درصد مصرف برق استان مربوط به حوزه‌های تولید در بخش کشاورزی و صنعتی است.

بخشایی افزود: سال گذشته حدود یک‌میلیارد تومان به صنایع و کشاورزی در راستای مدیریت مصرفشان پرداخت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر