۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۵۳
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائرمحوری و توجه به تربیت دینی زائر، اصل حاکم بر تمام امور آستان قدس رضوی است.

به گزارش پایداری ملی، ‌به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسارقهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که بعدازظهر روز گذشته، ۱۹ خردادماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما به سبب نعمات اسلام، تشیع، انقلاب اسلامی، امام راحل، مقام معظم رهبری و خانواده‌های معزز شهدا مدیون و بدهکار نظام هستیم، اظهار کرد: بنده همواره تلاشم بر این بوده قدری از بدهی و دینم را به این مردم و مملکت اسلامی ادا کنم و بپردازم.

وی افزود: در طی سال‌هایی که توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته‎ام همواره تلاشم برای خدمت بوده است و امیدوارم توانسته باشم اندکی از دین و بدهکاری خود را ادا کرده باشم. خدمت در دستگاه امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) رسالتی خطیر و وظیفه‌ای سنگین و مضاعف برای همه خادمان و خدمتگزاران به این آستان نورانی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سخت‌ترین و بزرگترین کار برای انسان عمل به وظیفه است، تصریح کرد: آستان قدس رضوی دستگاه امامت است که هیچ تفاوتی با دوران حیات ظاهری حضرت رضا(ع) ندارد و مدیران بایستی فرصت خدمت‌رسانی در این آستان نورانی را مغتنم بشمارند، ملاک و معیار در اغتنام این فرصت و فوز عظیم و کرامت بزرگ برای خدمت خالصانه تقرب به وجود ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) است.

خاکسار‌قهرودی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز پس از گذشت چهل سال وارد دومین مرحله یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده‌ است و آستان قدس رضوی در تحقق این سه بعد ظرفیت بالایی دارد که ان‌ءشالله این نهاد می‌تواند در تحقق آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان(عج) گام بردارد.

تربیت دینی عنصر سازنده تمدن اسلامی
وی تربیت دینی مبتنی بر منطق و شیوه اهل بیت(ع) را مهمترین عنصر سازنده تمدن اسلامی دانست و اظهار کرد: تمرکز بر تربیت دینی زائران، گسترش اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی و دینی با استفاده از ظرفیت بارگاه منور رضوی جزو وظایف ذاتی و مأموریت‎های اصلی آستان قدس رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی راهبرد زائر محوری و توجه به معرفت‌افزایی و تربیت دینی، اصل حاکم بر تمام امور آستان قدس است. لذا در تدوین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت این مجموعه معنوی راهبرد زائر محوری با هدف افزایش و تعمیق معرفت دینی مدنظر قرار خواهد گرفت.

خادمان باید تجلی سنت و سیره رضوی باشند
خاکسار‌قهرودی اضافه کرد: در حرم مطهر رض.ی فعالیت‌ها باید به‌صورت برنامه‌ریزی شده و منظم انجام شود و خادمان و خدمتگزاران تجلی سنت و سیره رضوی باشند، تا زائران در کمال آرامش و آسایش و امنیت از فرصت معرفت افزای زیارت بهترین توشه را برای خود کسب نمایند.

وی نظم، انضباط و انسجام در خدمات به زائران را همراه با نظارت ضروری دانست و بیان کرد: تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی در حرم مطهر با هدف خدمتگزاری شایسته و مطلوب به زائران، ارتقا تعامل و رفتار خدام با زائران، توجه به پیشنهادات و انتقادات زائرین، ارتقا کیفیت غذای حضرت از جمله مواردی است که به آن اهتمام ویژه خواهیم داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و برنامه‎ریزی اقدامات ضروری و مدیریت بحران، بکارگیری ظرفیت کارشناسی داخل و خارج از حرم برای دستیابی به راهکارهای بهتر و بررسی امکان بکارگیری از توان داوطلبانه زائران برای انجام کارها از دیگر موضوعات مورد توجه خواهد بود.

سیدرضا فاطمی امین، قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اولویت کشور برای حل مسائل اقتصادی گفت: امروز نبرد دشمنان در عرصه اقتصادی است و آستان قدس رضوی به عنوان نهادی مرجع، تأثیرگذار و مورد اعتماد جامعه می‌تواند برای مقابله با تحریم‌ها و حل معضلات اقتصادی الگو باشد و کارهای بزرگ و ماندگاری را در این جبهه انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر