۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۹۹
معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: دشمن برای هدف قرار دادن کانون خانواده و فرهنگ اسلامی نقشه های شومی تدارک دیده است.

به گزارش پایداری ملی، ولی‌الله حیاتی امروز در آیین اهدای 61 فقره لوازم منزل به زوج‌های جوان در مناطق محروم با اشاره به تهدیداتی که امروز کانون خانواده را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: جوانان موتور محرکه کشور به حساب می‌آیند. امروز در شرایطی هستیم که دشمن به واسطه شکست در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده و آموزه‌های دینی و اعتقادات جوانان را نشانه رفته است.

وی با اشاره به رسالت روحانیون در شرایط فعلی کشور افزود: آسیب شناسی جدی در حوزه ازدواج و تهاجمات فرهنگی کشور مهم‌ترین نیاز فرهنگی است که بر عهده روحانیون می‌باشد. باید نقشه‌ای که دشمن برای جداکردن جوانان از خط انقلاب اسلامی طراحی کرده، توسط روحانیون خنثی شود.

حیاتی ابراز داشت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و سایبری به کانون خانواده رسوخ کرده و هدف آن‌ها زدودن روحیه ایثار، رشادت‌ها و انقلابی‌گری از نسل جوان است. ازدواج آسان و مبانی دینی باید برای خانواده‌ها تشریح شود. همچنین از موازی‌ کاری‌ها در این حوزه جلوگیری شود.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش پررنگ ملت در صحنه‌های انقلاب گفت: ملت ایران در 40 سال اخیر اثبات کرده‌اند که بین اسلام و انقلاب و مشکلات معیشتی تفاوت قائلند، این بصیرت و درک ملت ایران را می‌رساند. گوشت و پوست ملت با ولایت فقیه عجین شده است و دشمن از درک آن عاجز است.

وی با بیان اینکه دشمنان در تریبون‌های خود اعلام کردند که مدیران جمهوری اسلامی توانایی مدیریت بحران سیل را ندارند، خاطرنشان کرد: در اتفاقات سیل ، اقدامات و نتایج منحصر به فردی را دیدیم که در دنیا بی نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز در این جلسه  اظهار داشت: پیامبر فرموند بهترین ازدواج در نزد من ازدواجی است که آسان باشد.

وی افزود: متاسفانه امروز ازدواج‌ها تبدیل به معامله شده است، در صورتی که باید مشارکت باشد. هدیه‌ای که خدا به جوانان مزدوج داده گره دادن دل‌های زوجین به هم است. نباید رسومات غلط که در حال حاضر بخشی از مردم درگیر آن هستند در کشور نهادینه شود. 

یعقوبی با بیان اینکه زن و شوهر دو مجاهد و در یک سنگر هستند گفت: جهاد زن خوب، همسر داری کردن است‌. جهاد مرد نیز کسب درآمد حلال و تامین آرامش و آسایش برای خانواده‌اش می‌باشد. نگاه اسلام به خانواده به عنوان کانون رحمت و مغفرت است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به اهمیت مشارکت‌ها در بلایای طبیعی تاکید داشتند، افزود: سیل در کشور آسیب‌های زیادی به مردم وارد کرد اما در مقابل سیل کمک‌های مردمی کم آورد. یکی از مصادیق این کمک‌ها لوازم منزلی بود که توسط ستاد اجرایی فرمان امام به اسیب دیدگان اهدا کرد.

حجت الاسلام علی خادمی، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم حوزویان را مروجین فرهنگ ساده زیستی و دوری از دنیازدگی دانست و اظهار داشت: متاسفانه توجه به این مسئله در بین خواص قدری کمرنگ شده است. وقتی برای امام(ره) منزلی را در دربند کرایه کردند، بعداز مدت کوتاهی از ادامه زندگی در آن منزل که قدری از لحاظ مادی در سطح بالایی قرار داشت سر باز زدند.

وی با بیان اینکه در اسلام بنای خانواده و ازدواج عزیز ترین و عظیم ترین بنایی است که مورد توجه خداست افزود: دیدگاه فرهنگی خانواده‌ها نسبت به ازدواج باید تغییر کند، امروز نگاه خانواده به ازدواج نگاه معامله و داد و ستد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر