۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۸۶
مشاور کرملین با بیان اینکه روسیه به ناچار به اقدامات ضد ثبات استراتژیک جهانی واکنش نشان می‌دهد، گفت، کشورش همواره بر حفظ ثبات استراتژیک در جهان تاکید دارد.
به گزارش پایداری ملی، یوری یوشاکف، مشاور کرملین در نشستی بین‌المللی در مسکو اعلام کرد: من فکر می‌کنم که همگان می‌دانند نباید عوامل باقیمانده از ثبات استراتژیک و بازدارندگی در جهان را زیر سوال ببریم. حتی باید رژیم‌های خلع سلاح را تقویت کرده و حفظ کنیم.

وی ادامه داد: روسیه مجبور شده است به گام‌های برداشته شده برای زیر سوال بردن ثبات استراتژیک جهان واکنش نشان دهد، رهبر ما همواره اعلام کرده است که ما نمی‌گذاریم وضعیتی ایجاد شود که کشور ما بدون قدرت جلوه کند و امنیت آن تضعیف شود. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور کشورمان این مساله را درباره سیستم‌های دفاعی ما اعلام کرده است.

دوم فوریه واشنگتن رسما تعهداتش در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به تعلیق درآورد و روسیه در اقدامی متقابل حکمی مبنی بر تعلیق تعهداتش تحت این پیمان را صادر کرد.

این پیمان در سال ۱۹۸۷ میلادی میان جماهیر شوروی و آمریکا امضا شد. این توافق طرفین را ملزم می‌سازد تا تمامی موشک‌های بالستیک و کروز هسته‌ای خود را با بردی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر که از زمین پرتاب می‌شوند، نابود سازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر