۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۶۳
در پدافند غیرعامل برای تامین برق، سه لایه تعریف شده است که لایه اول تامین برق از طریق شبکه سراسری است و لایه دوم استفاده از موتور برق اضطراری و لایه سوم استفاده از باطری و UPS است که برای مراکز حیاتی بایستی از هر سه لایه بهره برد.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا چنگانی در جلسه ارزیابی مانور پدافند غیرعامل با موضوع قطع کامل برق با بیان این مطلب گفت: گستردگی و پراکندگی ایستگاه‌های محور شرق حساسیت کار را بسیار بالا برده است؛ بنابراین باید تا حد امکان به خودمان متکی بوده و برنامه‌ریزی و آمادگی بیش‌تر و بهتری در مواقع بحران داشته باشیم.

وی افزود: برقراری ارتباط سالم و مداوم با تلفن، شبکه ترانت، بیسیم، پارتی لاین و ... یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در شرایط بحران است.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان این‌که در مواقع بحران، یک‌سری از مسائل توسط اداره‌کل قابل حل است اما بعضی موارد اساسی، باید از طریق ادارات ستادی پیگیری تا نقاط ضعف برطرف شده است از همه ادارات خواست: رده‌بندی و سطح بندی مکان‌ها و تجهیزات خود را به تفکیک حیاتی، حساس و مهم تقسیم‌بندی و گزارش کنند، کلیه ادارات نقاط قوت و ضعف خود را در خصوص مانور اخیر، اعلام کنند، ضعف‌ها و نقایص شناسایی و دراسرع وقت پیگیری و موارد رفع و نتیجه گزارش شده است.

وی گفت: روشنایی اضطراری مکان‌های حساس از قبیل سی‌تی‌سی، کنترل و مسیرهای پرتردد بایستی تامین باشد.

چنگانی خواست تا برنامه ریزی یک مانور دیگر در آینده نزدیک با شرایطی متفاوت انجام شود.

رضا شرقی معاون فنی و زیربنایی نیز گفت: با توجه به اینکه در مواقع بحران تداوم عملیات بسیار اهمیت دارد، لازم است آموزش های لازم جهت نحوه ادامه عملیات در مواقع بحران به مامورین ارائه شده است .

محمد رضا دهقانزاده معاون توسعه مدیریت و منابع نیز از روسای ادارات خواست خریدهای جاری بسیار حیاتی و حساس خود را مشخص و جهت تامین آن پیگیری کنند.

علی اکبر قاسمی رئیس گروه ایمنی و نظارت بر شبکه اداره کل نیز گفت: در پدافند غیرعامل برای تامین برق، سه لایه تعریف شده است که لایه اول تامین برق از طریق شبکه سراسری است و لایه دوم استفاده از موتور برق اضطراری و لایه سوم استفاده از باطری و UPS است که برای مراکز حیاتی بایستی از هر سه لایه بهره برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر