۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۳۹
مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به هجوم ملخ‌ها در اراضی کشاورزی شهرری گفت: ملخ‌ها تنها به یک مزرعه ۲ هکتاری در شهرستان ری وارد شدند که خسارتی در پی نداشته است.

به گزارش پایداری ملی، کریم ذوالفقاری با اشاره به هجوم ملخ‌ها در برخی اراضی کشاورزی شهرری اظهار داشت: ملخ‌ها تنها به یک مزرعه 2 هکتاری خربزه در شهرستان ری وارد شدند که خسارتی در پی نداشته است و مورد دیگری درباره هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی در استان تهران گزارش نشده است.

وی بیان کرد: ملخ‌ها همواره در تهران وجود داشته‌اند اما امسال با توجه به بارش باران‌هایی که در ابتدای سال شاهد آن بودیم تراکم ملخ‌ها در استان تهران بیشتر شده‌ است و با توجه به هجوم ملخ‌ها در جنوب کشورها با عنوان ملخ آفریقایی و دریایی قدری حساسیت‌های مردم بیشتر شده است که البته هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در مورد نحوه مقابله با تکثیر ملخ‌ها افزود: نُرم ما برای مبارزه با این آفت 4 تا 5 قطعه در هر متر است در حالی که در برخی از مناطق تهران در هر 2 متر مربع یک ملخ مشاهده می‌شود بنابراین چون به نُرم تعیین شده برای مبارزه نرسیده‌ایم نمی‌توان اقدامات مقابله‌ای را آغاز کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: با هدف حفاظت و پیشگیری از تراکم ملخ‌ها تاکنون یک هزار و  170 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی شهرستان‌های ری، رباط کریم و اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) کار مبارزه‌ای صورت پذیرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به محض تغییر شرایط جوی این آفات از منطقه خارج می‌شوند و شهروندان این اطمینان خاطر را داشته باشند که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر