۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۹۲۳
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، حملات خشونت‌بار شهرک‌نشینان و پلیس اسرائیل به معتکفین مسجد الاقصی نشان داد تا اقدامی عملی صورت نگیرد، تل آویو برای محکومیت‌‌های روی کاغذ بیانیه‌های اجلاس‌های عربی و اسلامی ارزشی قائل نیست.

به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حمله خشونت‌بار روز یکشنبه شهرک‌نشینان صهیونیست با همراهی پلیس این رژیم به مسجد الاقصی در بیانیه‌ای تاکید کرد که اسرائیل می‌خواهد نشان بدهد که تصمیم‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه به هیچ وجه برای تل آویو نگران‌کننده نیست و آن را دستکم گرفته است .

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در این بیانیه آمده است: «اسرائیل درصدد تصدیق و تثبیت حق یهودیان برای ورود به مسجد الاقصی و ملزم کردن مسلمانان به پذیرش اصل تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است.»

این بیانیه وحشی‌گری رژیم اشغالگر و تجاوزگری آن به مسجد الاقصی و توطئه‌ها برای یهودی‌سازی قدس و تحمیل سلطه اسرائیل بر این مکان را محکوم کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی و نهادهای ویژه سازمان ملل خواست دست از سکوت برداشته و به سرعت به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در برابر قدس و مقدسات آن عمل کنند. طرف فلسطینی همچنین «اقدامات عملی برای وادار کردن اسرائیل به پایبندی به حقوق بین الملل و قطعنامه های مشروع بین المللی» را خواستار شد.

این بیانیه افزود: «اسرائیل از طریق پاسخ مستقیم خود قبل از اینکه جوهر بیانیه دفاع از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در اجلاس اخیر سران کشورهای اسلامی خشک شود، نشان داد که همه مسلمانان را به چالش کشیده و تصمیم‌های آنها را نادیده می‌گیرد.»

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: «اسرائیل به دنیای اسلام می‌گوید که تصمیم‌های آنها اهمیتی ندارد و فقط تصمیم‌های رژیم اشغاگر است که در داخل مسجد جامع و صحن‌های آن اجرا می‌شود.»

محوطه مسجدالاقصی در شرق بیت‌المقدس روز یک‌شنبه هم‌زمان با روزی که رژیم صهیونیستی آن را «روز اورشلیم» می‌نامد، شاهد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان به شهرک‌نشینان اجازه ورود به مسجدالاقصی را نمی‌دادند، اما امسال، شهرک‌نشینان با پشتیبانی پلیس وارد محوطه این مکان مقدس شدند که این مساله خشم نمازگزاران فلسطینی را برانگیخت و منجر به درگیری شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینیان معترض به نقض توافق یورش برد و ۴۵ نفر از فلسطیطنیان را زخمی کرد.

انتهای پیام/ق

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر