۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۷۵
وزرای دفاع چین و کره جنوبی در حاشیه نشست امنیتی «شانگری‌لا» در سنگاپور دیدار و درباره اختلاف‌های پکن و سئول در خصوص استقرار سامانه موشکی آمریکایی «تاد» در کره جنوبی رایزنی کردند.

به گزارش پایداری ملی، در ادامه دیدارهای مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی کشورهای مختلف در حاشیه نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور وزرای دفاع کره‌جنوبی و چین با هم دیدار کردند.

بنا بر گزارش شبکه رادیو تلویزیونی «کی بی اس» کره جنوبی، وزیر دفاع کره جنوبی بعد از دیدار روز شنبه (دیروز) با همتای ژاپنی در حاشیه نشست امنیتی شانگری‌لا در سنگاپور، با همتای چینی خود نیز دیدار دوجانبه ترتیب داد.

وزرای دفاع و مقام‌‍‌های ارشد کشورهای شرکت کننده در این نشست، از روز گذشته در حال انجام دیدارهای دوجانبه و رایزنی درباره مسائل مورد دغدغه کشورهایشان در حاشیه نشست سنگاپور هستند. پیشتر وزرای دفاع چین و آمریکا با یکدیگر گفت‌وگو کردند و «تاکشی ایوانا» وزیر دفاع ژاپن و «جئونگ کیونگ دو» همتای او در کره‌جنوبی هم در حاشیه نشست سنگاپور، دیدار دو جانبه ترتیب دادند.

طبق گزارش کی‌بی‌اس، جئونگ کیونگ دو وزیر دفاع این کشور با «وی فنگ» وزیر دفاع چین دیدار کرد و دو طرف درباره روابط دو کشور و به ویژه تنش‌ها بر سر استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی رایزنی کرد.  

 


«جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی


وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که وزرای دفاع کره جنوبی و چین درباره روابط دوجانبه و کره شمالی رایزنی کردند.

طبق این بیانیه، وزرای دفاع دو کشور بر اهمیت و ضرورت تقویت «ارتباطات استراتژیک» بین دو کشور به منظور حفظ ثبات و صلح منطقه تاکید کردند.

وزیر دفاع کره جنوبی در این دیدار بر نقش سازنده چین در زمینه مذاکرات به منظور خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اذعان کرد.

وزرای دفاع کره جنوبی و چین همچنین بر لزوم تقویت روابط و ارتباطات بین نیروهای مسلح دو کشور تاکید کردند.

وزیر دفاع کره جنوبی در نشستی خبری بعد از دیدار با همتای چینی خود در سنگاپور اعلام کرد که او موضع سئول در خصوص استقرار سامانه موشکی تاد را اعلام کرد. به گفته این مقام کره جنوبی، هدف از این اقدام پرداختن به تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه چین از کره جنوبی خواستار برچیدن سامانه تاد شده را رد کرد و گفت که چنین درخواستی مطرح نشده است.
کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ تصمیم خود را برای استقرار سامانه تاد آمریکا در خاک کره جنوبی اعلام کرد؛ تصمیمی که با انتقاد و هشدارهای مقام‌های چینی مواجه شد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر