۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۳۴
استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر از افزایش طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا در حوزه کشاورزی استان خبر داد و گفت: طرح‌های کشاورزی سازگار با کم آبی در سطح استان بوشهر گسترش می‌یابد.
به گزارش پایداری ملی، عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است که باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران در استان بوشهر بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان پرورش آرتمیا است که چهار میلیارد ریال در این حوزه مصوب شده است.

استاندار بوشهر از تصویب دو میلیارد ریال برای تولید روغن امگا ۳ از جلبک خبر داد و اضافه کرد: اعتبار لازم برای کشت گونه‌های کم آبی گیاهی مصوب شده است و باید مطالعات بیشتری روی این گونه‌ها انجام شود.

وی از اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر خبر داد و گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان پنل‌های خورشیدی در استانداری بوشهر در حال نصب است.

تعیین تکلیف لایحه منطقه آزاد بوشهر

گراوند با تاکید بر تعیین تکلیف لایحه منطقه آزاد بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموعه ۲۶ هزار هکتاری منطقه آزاد بوشهر چهار هزار هکتار برای اجرای شهرک‌های تولیدی به ویژه طرح‌های گلخانه‌ای و صادرات محصول در نظر گرفته شده است.

وی به نقش و اهمیت طرح‌های کشاورزی در دوران تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تعیین تکلیف لایحه بندر آزاد بوشهر تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی و اقتصاد ایجاد می‌کند.

استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت سردخانه‌های نگه‌داری محصولات کشاورزی استان بوشهر خبر داد و افزود: گسترش گلخانه‌ها و اجرای طرح‌های کشاورزی سازگار با کم آبی در استان بوشهر را در دستور کار داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر