۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۸
مهمانپرست درباره مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات زمانی به نتیجه می‌رسد که کشورهای غربی طرف مذاکره، منطقی برخورد کرده و رفتار محترمانه‌ای در قبال رعایت حقوق ملت ایران داشته باشند.
به گزارش پايداري ملي، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در برنامه کنکاش شبکه جام جم اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات محرمانه تهران و واشنگتن را صحیح ندانست و گفت: نکته جالب این است که منابع این اخبار آمریکایی هستند.

مهمان‌پرست با بیان اینکه نیازی به مذاکره محرمانه و پنهانی وجود ندارد، افزود: تا زمانی که سیاستی که آمریکایی‌ها در قبال کشور ما دارند ادامه سیاست‌های اشتباه گذشته باشد، مذاکره معنا ندارد.

به گفته وی هر زمان واقعاً تغییرات اصولی صورت گیرد و در عمل شاهد تغییرات عملی بودیم که سیاست‌های اشتباه گذشته را کنار گذاشته و حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند، پنهان بودن آن لازم نیست و می‌توان خیلی علنی و شفاف مذاکره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: اعلام کرد‌ه‌ایم هر زمان شرایط محترمانه و عادلانه‌ای برای مذاکره فراهم شود، از آن استقبال می‌کنیم.

مهمان‌پرست عنوان کرد: ما در حال حاضر در رفتار مسئولان آمریکایی هیچ علایمی برای ایجاد تغییر اصولی ریشه‌ای در سیاست‌هایشان در قبال ملت ایران مشاهده نمی‌کنیم و اگر قرار است تغییراتی باشد باید در عمل نشان دهند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات زمانی به نتیجه می‌رسد که کشورهای غربی طرف مذاکره، منطقی برخورد کرده و رفتار محترمانه‌ای در قبال رعایت حقوق ملت ایران داشته باشند.

وی اظهارات منتسب به سفیر ایران در امان درباره دادن نفت مجانی به اردن را صحیح ندانست.

مهمان‌پرست درباره نیروگاه بوشهر نیز گفت: این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که متخصصان ایرانی مدیریت آن را به عهده بگیرند.

مشروح این اظهارات متعاقباً منتشر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
0
مشروح كي منتشر ميشه
پاسخ