۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۴۹۷۵۵
ستاد ارتباطات دولت انگلیس که وظیفه جاسوسی و کسب اطلاعات را برای حفظ منافع این کشور بر عهده دارد، قصد دارد از فناوری رمزگذاری پیام رسان های اینترنتی جاسوسی کند.
به گزارش پایداری ملی، شرکت های اینترنتی برای جلب رضایت کاربران خود و تضمین کردن عدم جاسوسی سایبری از آنها مدتی است که به استفاده از فناوری های رمزگذاری اطلاعات روی آورده اند، اما ستاد ارتباطات دولت انگلیس که این فناوری را مانع جاسوسی های خود می داند، قصد دارد به هر نحو ممکن راهی برای نفوذ به فناوری یادشده و استراق سمع مکالمات انجام شده کاربران بیابد.

این سازمان طرحی را پیشنهاد داده که به موجب آن نیروهای پلیس و انتظامی باید بتوانند به صورت مخفیانه در تمامی مکالمات رمزگذاری شده مداخله کنند و از آنها استراق سمع کنند. بر اساس طرح یادشده اپل، گوگل، مایکروسافت و واتس اپ باید همکاری های لازم را با مقامات انگلیسی داشته باشند.

 

در عین حال شرکت های فناوری که بیم دارند در صورت اجرای چنین طرحی با واکنش تند منفی کاربران مواجه شوند به شدت با اجرای آن مخالفت کرده اند.

آنها با ارسال نامه سرگشاده ای تصریح کرده اند که چنین پیشنهادی امنیت فضای مجازی را تضعیف کرده و حریم شخصی کاربران واعتماد آنها به سرویس های پیام رسان رمزگذاری شده را کاهش می دهد. با این حال بعید به نظر می رسد چنین اظهار نگرانی تاثیر خاصی بر تصمیم مقامات انگلیسی بگذارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر